@D.V./ Ara fa un mes que la nova estació d’autobusos d’Eivissa entrava en funcionament. Quatre setmanes en les que, de moment, no s’ha produït cap incidència destacable i en les que, poc a poc, els usuaris s’han anat acomodat a les característiques de la nova infraestructura. L’empresa concessionària de l’estació -Societat Gestora Cetis S.L.- assegura que en aquest temps s’ha estat “treballant durament per implementar algunes millores en les instal·lacions” per atendre les queixes que havien rebut.
Així, en els primers dies de funcionament, els xofers s’havien queixat repetidament de la manca d’espai per estacionar i per realitzar les maniobres per sortir de l’estació, el que ocasionava continues friccions dels neumàtics contra les voreres. Una altra queixa constant per part dels passatgers era la calor asfixiant, la manca de bancs per esperar i la remor acumulada de tots els motors encesos alhora dels autobusos.
Noves millores a l’interior de l’estació
Des de la direcció de l’estació es vol destacar que aquestes queixes ja han estat ateses i que, per exemple, s’ha retallat la illeta de l’entrada a l’estació, ja que s’havia detectat que algun conductor envaïa l’avinguda de la Pau amb el morro a l’atansar-se a la via. També s’han arrodonit les voreres per evitar que els conductors, a l’acostar-se massa, fessin malbé les rodes, i s’ha ampliat uns 2 metres el radi de curvatura a la part central de l’estació per facilitar les maniobres dels autobusos.
Pel que fa als canvis destinats a millorar la comoditat dels passatgers, s’han instal.lat més bancs de 1,80 m de llargada i, en aquests moments, l’estació disposa de un total de 18 bancs amb capacitat per a 75 persones. S’han col.locat, a més, dos ventiladors per tal de disminuir la sensació tèrmica de calor i en un futur està previst instal.lar dos ventiladors més de major potència. Segons l’empresa, aquesta millora no ha pogut ser executa perquè “durant mes d’agost el proveïdor no disposava d’estoc d’aquest tipus d’aparells”.
En aquests moments, a l’estació s’està instal.lant un doble fals sostre de material aïllant per tal de disminuir el soroll dels autobusos. L’empresa concessionària de l’estació, no obstant, considera que la problemàtica de les remors és culpa de les empreses d’autobusos que “no utilitzen les taquilles i això provoca que els autobusos es vegin obligats a estar més temps a les andanes amb els motors encesos, mentre els conductors venen bitllets, el que implica més remors, calor, contaminació y retards del que seria desitjable”.
Durant la primera quinzena d’agost, a més, l’estació ha estat utilitzada per 124.347 passatgers, i l’empresa Societat Gestora Cetis ha contractat tres persones que actualment s’estan formant com a ajudants de Cap d’Estació.
Igualico, igualico que la «estación» de Isidoro Macabich…
Hombre, si consideras que la subida de precios derivada de las abusivas tarifas del Cetis no es un incidente relevante, entonces vale. Porque aqui al final parece que esta a favor del Cetis esa gran mayoria de ciudadanos que NO usa el transporte publico, y que ya les va vien tener los autobuses escondidos en un sitio con pantallas, lucecitas y semaforos. Pero hay gente que lo usa para trabajar
Muy de acuerdo!!!
pues el dia que llovió estaba a tope de goteras!!!!!!
Pues habrá que reclamar al constructor no? Los construcotres suelen tener un seguro decenal para estos casos de defectos de obra, digo yo …