@Noudiari / La candidatura de Podem Eivissa i Guanyem Eivissa afirma que una de les seues prioritats en matèria econòmica serà la d’una aposta decidida pel petit i mitjà comerç, una vegada entri en el Consell d’Eivissa.
«En primer lloc, es durà a terme un pla director sectorial d’equipaments comercials, d’acord amb les patronals del petit i mitjà comerç, amb criteris de sostenibilitat i amb el clar objectiu de dinamitzar els establiments que se situen en centres urbans, els quals ajuden a la seua estructuració. En col·laboració amb els ajuntaments, s’estudiaran totes les vies possibles per aturar o impedir l’assentament de noves grans superfícies, malgrat la liberalització que les normatives europees imposen», diu la formació.
Viviana de Sans i Maurici Cuesta, candidats al Consell d’Eivissa per Ppdem i Guanyem afirmen que una de les necessitats econòmiques i socials d’Eivissa «és la defensa decidida del petit i mitjà comerç, dels llocs de feina que crea, de l’atenció personalitzada als seus clients i de la vertebració que fa en les ciutats mediterrànies.»
A la vegada, asseguren que implantaran en el Consell d’Eivissa una política comercial que aposti clarament pel consum de productes de quilòmetre zero, produïts a Eivissa i que no comportin costos afegits de transport. En aquest sentit, «es treballarà conjuntament amb el sector productiu, el de l’hosteleria i el comercial per tal d’impulsar iniciatives que promoguin les produccions locals, de temporada, les varietats locals i la producció ecològica certificada, i es promourà entre els consumidors eivissencs el consum de productes locals i de temporada».
Així, «de pas», es donarà una «sortida econòmica» al sector productiu agrari i primari, «necessitat d’un increment del valor afegit dels seus productes per fer front als sobrecostos de la insularitat i la competència del producte de fora de l’illa, produït a gran escala i del qual necessita molt Eivissa, com a conservadors del nostre paisatge que són els pagesos i ramaders».
Se puede apostar por el pequeño comercio, pero como no cambien algunas cosas en estos comercios los consumidores y consumidoras no creo que cambien su postura de compra solamente por que las instituciones inviertan mas dinero en campañas y demás zarandajas. Estos comercios están lastrados por una serie de condicionamientos que será muy difícil que hagan cambiar los hábitos y necesidades de compra de los clientes.
Eso eso, los precios mas competitivos, la falta de aparcamiento gratis, los horarios de apertura tan reducidos, la variedad de los productos, la facilidad para el cambio o la devolución, la calidad/precio. Pueden competir en cercanía para los productos del día a día, productos de calidad -aunque mucho mas caros-, productos ecológicos, atención muy personalizada pero eso no dará para tener nuestros pueblos con todos los locales llenos de comercios y tiendas.