@Noudiari Avui ha tingut lloc la segona reunió en relació a les estades turistiques en habitatges, en la qual s’ha debatut l’esborrany del què serà el reglament que desenvolupa l’activitat i la comercialització d’estades turístistiques a habitatges. Ha presidit la taula, la consellera de Turisme i Mobilitat de Formentera, Alejandra Ferrer, que ha comptat amb l’assistència de representants de tots els partits polítics, així com de la Petita i Mitjana Empresa, agències de viatge i inmobiliaries, entre d’altres.
L’entrada en vigor de la nova llei de Turisme de les Illes Balears 8/2012, permet novament la realització d’un reglament per inscriure les estades turístiques a habitatges. La primera tanda va permetre la inscripció de 192 cases i per aquesta segona fase es preveu un nombre similar d’habitatges.
Tal com ha valorat la consellera de Formentera, ha estat una reunió molt positiva, en la qual s’han posat en comú quins haurien de ser els requisits opcionals i obligatoris, tenint en compte els serveis turístics i la qualitat que hauran d’oferir aquestes vivendes per comercialitzar-se. Pel que fa als requisits obligatoris hauran de complir-se en la seva totalitat, mentre que pel que fa als requisits opcionals, serviran per pujar puntuació i s’hauran d’assolir en un 60%.
La finalitat és la comercialització d’habitatges per a usos turístics que compleixin amb uns mínims de qualitat i d’aquesta manera, regularitzar una part de l’oferta d’allotjament turístic existent a Formentera. S’han tractat aspectes de qualitat i aspectes bàsics pel que fa al tipus de vivenda que es podrà adherir a la nova classificació. Així, aspectes bàsics com la connexió a internet, equipament exigit com microones o el canvi de tovalloles dos cops a la setmana són criteris exigits per obtenir l’acreditació de qualitat.
La tipologia d’habitatges que s’hi podran adherir és, segons l’article 52, vivendes unifamiliars o aparellades dins la mateixa parcel·la, tant si estan ubicades a sòl rústic o urbà. De totes maneres, quan el reglament s’hagi aprovat definitivament en el ple del Consell de Formentera i s’inicii el període per legalitzar habitatges destinats a usos turístics, es debatran cas per cas a una comissió de la Mesa d’Ordenació Turística, que es crearà únicament amb aquesta finalitat.
L’objectiu és aprovar un reglament flexible que permeti adaptar els criteris de qualitat en funció de la demanda del turista. Una vegada obtinguda l’acreditació, tendrà una vigència d’entre 4 i 6 anys, que els propietaris podran prorrogar fàcilment si no han realitzat modificacions.
L’àrea de Turisme inclourà totes les propostes consensuades avui a l’esborrany i incorporarà les propostes de la CAEB, Cambra de Comerç i/o Associació hotelera que avui no han pogut assistir a la reunió. Es convocarà una nova reunió per a la propera setmana i durant el mes de febrer s’espera comptar amb l’esborrany definitiu, que una vegada s’hagi aprovat definitivament, permetrà l’inici del perídoe d’inscripcions, segurament de cara a aquest estiu.
Els interessats en obtenir informació poden dirigir-se a l’àrea d’Ordenació Turística del Consell de Formentera o a les oficines de la Petita i Mitjana Empresa, que crearà un departament específic per atendre totes les sol·licituds relacionades amb aquesta matèria.
La constitució de la Mesa d’Ordenació Turística és una garantia de la qualitat dels allotjaments i de les empreses turístiques, així com un òrgan que té com a objectiu garantir les millors decisions per a la indústria turística, relatives als establiments turístics i als agents turístics i/o socials.