@Noudiari / El Consell d’Eivissa i la Fundació Turística han realitzat aquesta setmana un viatge de promoció a diferents ciutats alemanyes, organitzat per l’operador FTI Destination. En total, durant aquesta setmana de feina, els responsables de la promoció d’Eivissa s’han reunit amb 350 agents a les ciutats de Wiesbaden, Bonn, Hannover, Dresden i Nuremberg.
Eivissa vol recuperar-se en el mercat alemany, que en 2015 va prendre uns 40.000 turistes respecte del 2014 (de 330.000 a 290.000, segons dades de l’Aeroport). Una tendència a la baixa que va començar l’any 2000, quan varen arribar prop de mig milió d’alemanys, i que des de llavors ha estat impossible de redreçar, malgrat alguns anys de repunt a l’alça.
El director insular de Turisme, Vicent Torres Ferrer, explica que són diversos els factors que han provocat la davallada del turisme alemany a Eivissa: “L’augment de reserves de places d’altres mercats, la competència d’altres destinacions i les insuficients connexions aèries, sobretot en els mesos de fora de temporada”, entre d’altres.
“Un dels nostres principals competidors, Mallorca, té nombroses connexions aèries amb les principals ciutats alemanyes durant tot l’any. En això estam en clara inferioritat i condiciona les nostres possibilitats de recuperació”, alerta Vicent Torres Ferrer.
“És fonamental intensificar les campanyes al mercat alemany, explica el director insular de Turisme. “Accions com aquesta són importants, ja que s’arriba directament al venedor, que són les agències de viatge, perquè els alemanys continuen comprant les vacances de manera tradicional”.
Els esforços del Consell i de la Fundació se centren en el treball directe amb els agents de viatge: “Els alemanys s’informen a través d’Internet, però després s’estimen més comprar el viatge a través d’una agència. És per això que és tan important mantenir aquestes trobades amb els agents, per tal que disposin de tota la informació del que Eivissa pot oferir als seus possibles clients”.
Durant les reunions amb els agents de turisme alemany, els representants del Consell i de la Fundació expliquen en detall totes les possibilitats que ofereix Eivissa, no només durant els mesos d’estiu sinó també durant la resta de l’any, i que són de gran interès per al turista alemany: el senderisme, la gastronomia, la pràctica esportiva, les visites culturals o l’oferta comercial i d’oci.