@Noudiari/ La Guàrdia Civil ha ofert aquesta tarda una xerrada informativa a la sala de plens de l’Ajuntament de Sant Josep per tal de formar als empresaris turístics en la prevenció de delictes. Els responsable del Servei d’Atenció al Turista (SATE) de Platja d’en Bossa i Sant Antoni ha explicat que enguany es posarà en marxa una línia verda per crear un canal de comunicació fluid amb els empresaris turístics.
D’aquesta manera es podrà intercanviar tot tipus de informació, per exemple, facilitar als agents gravacions de vídeos de llocs on s’han produït fets delictius. A més, també es repartirà un tríptic informatiu amb algunes recomanacions pels turistes.
La xerrada ha comptat amb la participació d’una cinquantena d’empresaris turístics i amb l’assistència de l’alcalde de Sant Josep, Josep Marí Ribas, que ha anat acompanyat de diversos regidors.
Segons les dades que va recopilar la Guàrdia Civil a l’oficina d’atenció al turista que es va obrir la temporada passada a Platja d’en Bossa, en col.laboració amb l’Ajuntament de Sant Josep, els principals fets delictius a aquesta zona turística són els furts al descuit, sobretot a les platges, piscines i recepcions d’hotels i discoteques. En el moment en què tanquen les discoteques i quan es produeixen aglomeracions és quan es produeixen més furts. Als hotels, l’hora més complicada són les 12 del migdia, quan es produeixen moltes entrades i sortides, pel que es recomana als empresaris acreditar bé al personal. Pel que fa als robatoris a l’interior de les habitacions, han recomanat evitar anotar el número als clauers, targetes i intentar posar tancaments electrònics.
Recomanacions
Altres recomanacions per informar als turistes són: evitar portar molts sous en efectiu –destacant que a gairebé tot arreu es pot pagar amb targeta de crèdit-, denunciar el robament de targetes de crèdit i evitar guardar el codi pin a la cartera.
Evitar estafes
Un altre tema destacat és el de les estafes. La Guàrdia Civil ha recomanat als empresaris que sempre verifiquin la documentació de les persones que paguin amb targeta de crèdit, encara que tinguin el codi pin. També assegurar-se de què els clients signin els rebuts –de vegades hi ha denúncies falses de turistes que asseguren no haver gastat determinats diners a algun establiment.