@Noudiari/ L’Ajuntament de Santa Eulària des Riu i l’entitat Santa Eulària Empresarial han organitzat per a aquest divendres, al Centre Cultural de Jesús (CCdJ) el III Foro Turismo Ibiza, una cita que enguany estarà centrada al turisme familiar com una de les vies d’especialització de cara al futur aprofitant l’abundant i sostinguda demanda de llocs vocacionals amb oferta lúdica i cultural que inclogui els interessos dels més petits de la casa.
Aquesta activitat, oberta a tot el sector turístic i comercial, pretén difondre els beneficis del que “segurament és una de les ofertes que fa estances més llargues, abans eren uns 15 dies però ara es mantenen en entre 7 i 10; però què també fa un consum important a l’oferta complementària”, ha explicat Antonio Guasch, president de Santa Eulària Empresarial. Carmen Ferrer, regidora de Turisme, ha destacat que el Consistori “ha apostat per decantar-se per aquesta proposta”. “Els empresaris han fet un esforç per donar un servei a aquestes famílies i l’Ajuntament els ha acompanyat per tal d’aconsseguir ser una destinació familiar; una qüestió important perquè primer són famílies amb nens, els menors creixen i en el futur poden ser els nostres clients i és important treballar per a fidelitzar-los”, ha afegit.
Entre els objectius de la trobada està el veure quins serveis demana aquest tipus de turisme, quins reclams són més efectius i quines estratègies poden ser mes adequades. Per a això es comptarà amb experts com ara Jordi Secall, responsable de promoció de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), entitat que ha creat el seu propi segell de qualitat per a turisme familiar. També es comptarà amb Ira Weeres, CEO de la Destination Touristic Services. I també, amb Amèlia Rico, Gerent del Patronat de Turisme de Cambrils, una ciutat que ha desenvolupat amb èxit una especialització en aquest segment.
Però, sense dubte, una de les parts més interesants de la jornada arribarà amb la taula redona ‘Hoteles Adults Only, convivència de dos segments’, en que es coneixerà els perquès i els resultats de firmes hoteleres que han optat per cada una de les dues vies, la de potenciar el client familiar i els que s’han derivat cap a una oferta que exclou la presència de menors. En aquesta taula redona participaran Szilard Kóvats, de Melià Hotels; Pedro Matutes, de Sirenis; Jesús Manuel Sobrino, de Palladium i Alejandro Sancho, d’Invisa.