@Noudiari/La Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, a través de la Fundació d’Atenció a la Dependència, ha assumit aquesta mitjanit la gestió de la residència de Sa Serra a Eivissa. El traspàs de la gestió d’aquesta infraestructura, després de la decisió de no renovar el contracte amb l’entitat privada que fins avui l’ha gestionada, «suposarà un increment en la qualitat de l’assistència als usuaris», segons el Govern balear.
Amb el canvi de gestió es recuperen 44 places exclusivament privades (24 de residència i 20 de centre de dia) que s’incorporen a la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència i s’arriba a un total de 94 places.
A més d’aquest augment de places tant residencials com de centre de dia, també s’incrementa el número de treballadors. En total, el personal de Sa Serra serà de 82 persones a la residència i 4 al centre de dia, enfront els 55 treballadors que hi havia fins ara.
Això suposa un increment del 49 per cent dels treballadors pel mateix número de places. El personal ha estat contractat a través de borsins públics i del SOIB. Segons la consellera de Serveis Socials i Cooperació, Fina Santiago, aquest augment del personal «permet dignificar els sous dels treballadors de la residència i oferir una major estabilitat laboral».
«Per garantir la normalitat en el traspàs de la gestió s’ha treballat durant els darrers tres mesos en aquest procés, en què s’han concertat reunions periòdiques amb l’empresa, s’ha gestionat el canvi dels proveïdors, s’ha fet una revisió de les infraestructures i habilitat el servei de cuina, que estava externalitzat», ha informat el Govern.
3’5 milions d’euros
La consellera Fina Santiago ha explicat també que s’ha citat a reunions informatives tant als familiars d’usuaris de les places públiques existents, com els de les places privades.
En aquest sentit, ha llençat un missatge de tranquil·litat a aquelles persones que ocupen una plaça residencial privada. Santiago ha informat que aquests usuaris mantindran la seva plaça, amb les mateixes condicions que les contractaren amb l’empresa privada. Aquestes places s’aniran ocupant a mesura que causin baixa.
L’assumpció de la gestió de la residència té un pressupost de 3’5 milions d’euros, un milió i mig d’euros més del pressupost que tenia fins ara. La consellera ha assegurat que “no és habitual el que hem fet. És més fàcil externalitzar serveis que internacionalitzar-los”.
La consellera de Serveis Socials i Cooperació ha informat d’aquest traspàs de la gestió de sa Serra en una roda de premsa, acompanyada del director general de Dependència, Juan Manuel Rosa. Santiago ha agraït la feina dels treballadors de la Conselleria i, especialment, a la gerència i personal de la Fundació d’Atenció a la Dependència.