@Noudiari/El PSOE demanarà a l’equip de govern de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu que posi en marxa les mesures necessàries per garantir la seguretat en els desplaçaments que diàriament realitzen els escolars «per anar de casa a l’escola o viceversa».
Amb aquest objectiu els socialistes han presentat una moció mitjançant la qual reclamen «més seguretat» per aquests trajectes curts, establint «camins segurs» que estiguin ben delimitats i senyalitzats per arribar als centres educatius o a les parades de transport escolar, «tractant així d’evitar el major nombre d’accidents possibles i augmentant la seguretat dels vianants».
Tenint en compte «l’alta concentració de població escolar», el PSOE considera fonamental que es dediquin esforços per millorar la seguretat viària, «especialment per aquells al·lots i al·lotes que s’han de desplaçar de forma rutinària». Per això, «és necessari una anàlisi detallat de les diferents alternatives pel que fa a els accessos que diàriament s’utilitzen, remarcant quins ofereixen millors condicions perquè els desplaçaments siguin segurs».
Segons el grup municipal socialista, fins ara, les actuacions per part de l’Ajuntament en matèria d’educació viària, es «limiten a visites més o menys esporàdiques» per part de la Policia Local als centres educatius. Visites que, per altra banda, no tenen continuïtat «per falta de temps i d’efectius». Potenciar aquestes accions i complementar-les dins un pla municipal ben estructurat, que compti amb les eines necessàries per fer-lo efectiu, “hauria de ser un objectiu prioritari per part de l’equip de govern municipal de cara al proper curs escolar”.
En aquest sentit la proposta socialista demana que s’ampliï la participació i la col·laboració de la Policia Local amb els centres educatius, “per reforçar i millorar la formació de l’alumnat pel que fa a la seguretat viària”.
Finalment, i amb la finalitat de potenciar els resultats i l’efectivitat d’aquest pla, el PSOE demanarà l’ús continuat de parcs mòbils infantils, una activitat molt ben acollida per part dels estudiants i que serveix per millorar els seus coneixements “a nivell pràctic i teòric”.