@Noudiari/ Aquest dimecres 17 de maig s’obrirà de cara al públic la nova Oficina d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular d’Eivissa. Aquest punt d’informació i atenció es trasllada a la planta baixa de la seu de la institució insular, amb el que la OAC pràcticament duplicarà el seu espai, passant dels actuals 200 m2 als 392 m2. L’objectiu és el de concentrar en un mateix espai els serveis d’atenció al ciutadà que fins ara estaven dispersos per les diferents plantes del Consell. Així, la nova OAC també efectuarà l’atenció personalitzada de les àrees de Joventut, Turisme i Transports -amb l’obtenció de la targeta de transport- entre altres.
La nova OAC té un total de 10 punts d’atenció simultània dels quals sis són per atenció personalitzada en taula, tres per atenció en taulell, més un punt adaptat per a l’atenció especial per a persones amb diversitat funcional. En total, l’Oficina té un total 46 seients per als ciutadans, distribuïts en dues zones d’espera més un espai amb joguines destinat especialment per als infants.
Per agilitzar l’atenció ciutadana, s’ha instal·lat un sistema de gestió informàtic de les cites, de manera que es minimitzi el temps d’espera. Durant les properes setmanes s’incorporarà també un gestió de cita prèvia mitjançant petició telefònica, presencial o a la web del Consell. L’espai compta també amb un sistema de comunicació amb fibra òptica d’alta velocitat, climatització i il·luminació amb llums LET d’alta eficiència energètica.
«L’objectiu és oferir sempre el millor servei possible a la ciutadania» ha explicat la vicepresidenta primera, Viviana de Sans, durant la presentació de l’espai: «Moltes gestions disperses que es feien per diferents plantes del Consell ara es concentren, en la mesura del possible, en un únic espai. A més, també està previst que els tècnics de la casa baixin per oferir l’atenció personalitzada».
A part de l’espai que és estrictament d’atenció ciutadana, les noves instal·lacions de la OAC a la planta baixa també inclouen dues sales multiusos de 56 i 34 m2. La sala de 56 m2 es pot habilitar com sala de premsa o com espai per a videoconferència, i es pot dividir en dues sales. L’oficina de 34 m2 es destinarà a la feina de gestió de l’Administració Electrónica i l’atenció especialitzada a persones jurídiques.
Les obres han estat efectuades per l’empresa Acciona Infraestructuras S.A. per un import total de 452.740,12 euros, rebaixant el pressupost inicial previst de 559.082,93 euros.