@Noudiari/ El conseller popular Vicente Roig, acompanyat de la coordinadora de Comerç del PP d’Eivissa, Lourdes Cardona, ha presentat aquest matí la proposta de creació d’un fons d’impuls a les zones comercials d’Eivissa amb l’objectiu de dinamitzar i millorar les distintes zones comercials.
La roda de premsa s’ha celebrat a la Marina de Vila «ja que es tracta d’una zona comercial emblemàtica que, malauradament, està patint una situació molt dolenta, tal i com han explicat els propis comerciants».
Des del PP han recordat que, tot i estar davant d’una temporada amb bones xifres de visitants, ja pengen cartells de traspàs i venda als locals de la zona.
El conseller ha explicat que una de les causes d’aquesta situació és la falta d’aparcament que pateix la ciutat, fet pel qual és fonamental la senyalització des dels aparcaments dissuasius. «Els ajuntaments i associacions de comerciants necessiten l’ajuda del Consell per poder anar més enllà d’una simple campanya del dia dels enamorats o de nadal, per exemple. És necessari fer una planificació més àmplia de reconversió i modernització de les estructures i zones comercials de la nostra illa, i que el client, ja sigui resident o turista, tengui la màxima informació del que pot trobar a cada zona comercial».
Roig ha recordat que des del Grup Popular del Consell ja s’han portat diverses iniciatives per posar en marxa plans de dinamització i que, fins al moment, no s’ha fet efectiva cap d’aquestes propostes.
D’aquesta manera, s’ha presentat una moció per al proper divendres que demana la creació d’aquest fons, així com la constitució i convocatòria del Consell Sectorial de Comerç d’Eivissa que, després de dos anys de legislatura, encara no ha estat convocat pel Consell Insular.
A més, el conseller també ha destacat la urgent necessitat d’elaborar un pla director sectorial de comerç que reculli la realitat de l’illa. Per la seua banda, Cardona ha explicat que «aquestes propostes són fruit de la feina feta des de la Comissió de Comerç del Partit Popular d’Eivissa amb els tècnics externs experts en comerç i amb les associacions de comerciants per tal d’elaborar propostes que donin solució a aquesta problemàtica».