@Noudiari / La regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament d’Eivissa ha incorporat targetes de prepagament com a nou mètode d’accés a prestacions dels Serveis Socials que permeten, a les persones preceptores d’una ajuda econòmica per part dels Serveis Socials, poder fer el pagament de la compra a través dels datàfons.
El procediment anterior era l’expedició d’un txec bancari per part dels Serveis Socials que l’usuari havia de cobrar a una sucursal bancària havent-se d’identificar per cobrar l’import de l’ajuda que li havia estat concedida.
Amb la implementació d’aquest nou mètode, l’ús del taló bancari s’ha reduït utilitzant-se tan sols en situacions excepcionals. A més, el sistema permet garantir en la seva totalitat que no hi haurà errors en el moment de la justificació de l’ajuda per part de la persona beneficiària i el professional, ja que hi ha un seguiment electrònic de la targeta.
Les ajudes socials que es tramiten des de la regidoria de Benestar Social pels ciutadans van destinades a la cobertura de necessitats bàsiques, és a dir, alimentació, llum, aigua, gas, allotjament, medicaments, pròtesi i ortesis, menjadors escolars i roba, entre d’altres.
Per a l’any 2018 el pressupost amb el que compta la regidoria per aquests conceptes és de 395.000€, amb un increment de pressupost de 100.000€ respecte a l’any 2015.
El tinent d’alcalde de Benestar Social de l’Ajuntament d’Eivissa, Joan Ribas afirma que “la introducció de les targetes prepagament i les noves mesures permeten fer un pas en la qualitat i l’atenció a les persones que utilitzen els Serveis Socials”.
Amb aquestes noves mesures, es segueix la millora continua de la gestió de la Regidoria de Benestar Social, assolint processos més segurs i eficients pels ciutadans a qui es dona servei i pels propis professionals que treballen amb ells.
En aquest sentit, les noves mesures es sumen a la implementació de nous programes informàtics per a la gestió del Servei d’Ajuda a Domicili (Jano), la implementació de la Història Social Integrada (HSI) com a eina de treball pels professionals i que està interconnectada via web amb la majoria de serveis socials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i terminals que permeten el seguiment de la tasca que es porta als domicilis de les persones majors del municipi dins el Servei d’Ajuda a Domicili.
Esperemos que el mayor control que pretenden ayude a evitar abusos