@Noudiari / Un total de 10 joves participen al programa de formació en administració T’Atenem Sant Josep, que ha posat en marxa l’Ajuntament josepí i que està financiat pel SOIB, amb la
col·laboració del SEPE i cofinanciat pel Fons Social Europeu.
Els 10 participants d’aquest programa de garantia juvenil, que té una durada de 12 mesos, rebran 390 hores de formació del certificat de professionalitat Operacions auxiliars de serveis administratius i generals, combinades amb 950 hores d’experiència professional remunerada. L’alumnat també es formarà en anglès nivells A1 i A2, amb 150 hores de formació per cada nivell i comptaran amb 25 hores de formació en l’especialitat d’informàtica i internet.
L’objectiu d’aquest programa és augmentar les possibilitats d’inserció al mercat laboral, millorant les aptituds i competències professionals de l’alumnat treballador fent especial èmfasi en la formació d’operacions d’auxiliar administratiu, professió amb gran nombre de sortides professionals, ja que moltes empreses compten amb aquest perfil professional a les seves plantilles.
Aquesta és la primera vegada que l’Ajuntament de Sant Josep desenvolupa aquest programa, l’objectiu del qual és millorar la qualitat de l’oferta dels serveis i activitats municipals. S’espera, d’una banda, agilitzar la gestió documental de l’Ajuntament i de l’altra, formar joves capaços de realitzar tasques administratives tot millorant l’atenció al públic, sobretot en llengua anglesa, als diferents departaments de l’Ajuntament, ja que el coneixement de diverses llengües s’ha tornat necessari donada la quantitat d’estrangers que resideixen visiten i el nostre municipi i que acudeixen a l’Ajuntament per sol·licitar informació a les oficines municipals.