@Noudiari/ El tinent d’alcalde d’Hisenda de l’Ajuntament d’Eivissa, Alfonso Molina, i el regidor de Cultura, Pep Tur, han presentat aquest matí la nova plataforma per a la venda online d’entrades dels espectacles de l’espai Cultural de can Ventosa.
Es tracta d’un dels serveis més demandats pels usuaris que, des d’avui mateix, ja podran adquirir les entrades a través de la plataforma i també, de forma personal, a la taquilla de can Ventosa. De moment, ja es poden adquirir online les entrades de les properes dues obres de teatre programades a l’espai Cultural de Can Ventosa, La dulce Ingeborg, el crimen de las marionetas, que tindrà lloc a la Sala Petita de Can Ventosa, el dissabte dia 24 de febrer i Tristana, que es farà el dia 3 de març.
La posada en marxa de la nova plataforma de venda d’entrades online s’ha realitzat a través de 4ticket, una aplicació web de venda online que, a més, permetrà integrar la venda de les entrades d’espectacles, organitzats per l’Ajuntament d’Eivissa, que es celebrin a altres punts i instal·lacions com als baluards o al parc Reina Sofia, en aquest cas, lligats al numero de persones que poden accedir a aquests espais.
«Modernització de l’administració pública»
Per al tinent d’alcalde d’Hisenda de l’Ajuntament d’Eivissa, Alfonso Molina, aquesta nova plataforma és fruit del “compromís per part d’aquest equip de govern, de continuar en el procés de modernització de l’administració pública per a millorar l’eficiència i la qualitat dels serveis que es poden donar a la ciutadania”.
De fet, Molina, ha explicat que en els darrers dos anys el departament ha treballat i impulsat des del departament de Millora Contínua, altres ferramentes de participació, de gestió administrativa i de millora de l’administració electrònica, posant en marxa el Portal de Participació Ciutadana, el portal de Transparència, la plataforma de reserves de les pistes de pàdel a Es Viver, l’habilitació d’un espai a la web per a demanar cita prèvia per al padró i la instal·lació de dos ordinadors al Servei d’Atenció a la Ciutadania per a habilitar un espai i de les ferramentes necessàries per a que la ciutadania pugui fer diferents tramitacions online.
El regidor de Cultura i Patrimoni de l’Ajuntament d’Eivissa, Pep Tur, ha afirmat que la posada en marxa d’aquest nou servei marca «un abans i un després en el funcionament de Can Ventosa. Es tracta d’un servei molt demandat pels usuaris de Can Ventosa que ara tenen al seu abast la possibilitat d’adquirir les entrades per als espectacles que organitza l’Ajuntament d’Eivissa, des de qualsevol dispositiu mòbil o des de ca seva i també la possibilitat d’adquirir les entrades comprant amb targeta de crèdit a la taquilla de Can Ventosa».
El sistema d’utilització és senzill i no requereix registre previ per part de l’usuari. Tampoc té cost algun per a les persones que adquireixen l’entrada.
Adquisició de les entrades
Les entrades es poden adquirir a través de la pàgina web de l’Ajuntament d’Eivissa www.eivissa.es on els usuaris trobaran un banner, a la part superior, que identifica la venda online. En el moment de la compra, s’obri un plànol amb els seients del lloc de realització de l’obra, al teatre de Can Ventosa o Sala Petita. L’usuari observarà una pantalla on es poden veure la relació d’espectacles que estan a la venda, amb la informació de cada un d’ells i un botó de compra. També es facilita un accés directe a la resta de l’agenda cultural. El sistema permet seleccionar els seients disponibles (en verd els disponibles i en vermell els venuts).L’usuari pot imprimir o descarregar l’entrada al seu mòbil per accedir a l’espectacle. Amb codi QR, es fa la lectura a l’entrada de l’espectacle i l’usuari accedeix a l’interior del teatre.
El pressupost per posar en funcionament la nova plataforma ha estat de 4.850 euros en el que s’inclou l’adquisició, la implantació i la formació al personal de Can Ventosa.