@Noudiari / Dissenyadors i empresaris del sector moda han participat avui al Saló de Plens del Consell d’Eivissa en una jornada de treball per conèixer el pronòstic de tendències per a la tardor/hivern 19-20, i els avenços en innovació industrial aplicada al calçat.
La indústria de la moda és un dels sectors considerats estratègics en el Pla d’Indústria 2018-2025 presentat per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria del Govern de les Illes Balears. Per aquest motiu, des de l’IDI, i a petició de les empreses, es va posar en marxa Insight Lab. L’objectiu és potenciar la digitalizació del sector de la moda, així com fomentar el disseny com a element innovador i diferencial.
D’aquesta forma, Insight Lab posa a disposició de les empreses informació sobre macrotendències del món de la moda i preferències del consumidor per tal que puguin inspirar-se a l’hora de crear les noves col·leccions. Així mateix, s’hi inclouen també xerrades sobre innovació tecnològica aplicada al sector per modernitzar aquesta indústria i augmentar-ne la competitivitat.
Durant la jornada d’avui, els assistents han conegut l’anàlisi per a la pròxima temporada per al mercat específic de roba de dona, basada en les macrotendències de WGSN, empresa líder mundial en pronòstics de moda. S’han analitzat les siluetes clau i s’han definit les paletes de color estratègiques. Finalment, també s’ha avançat una selecció de materials i tèxtils per a la temporada tardor/hivern 19/20. Per una altra banda, Inescop ha relacionat la creixent indústria 4.0 amb tecnologies per a la fabricació de calçat.
Segons el Mapping de Clústers de les Illes Balears, elaborat per l’IDI, les empreses mercantils del sector moda donen feina a un total de 2.585 treballadors a les Illes, xifra que representa un 2,6% dels ocupats a la indústria manufacturera. El sector factura 387 milions d’euros a l’any i el nombre d’empreses representa el 6,1% del total de les manufactureres.