@Noudiari / El Consell d’Eivissa farà una aportació extraordinària de 50.000 euros per reforçar la promoció turística a Alemanya, que se sumaran als 250.000 euros previstos inicialment per a les campanyes programades en aquest mercat. El reforç de la promoció té per objectiu fer front a la forta competència d’altres destinacions, amb l’objectiu que el turisme alemany es mantengui en les xifres de les últimes tres temporades.
En la primera jornada de la Fira Internacional de Turisme de Berlín (ITB), el Consell d’Eivissa presenta la campanya «Eivissa Sostenible», que té per objectiu buscar un turisme responsable i conscienciat sobre el medi ambient. Es tracta d’un perfil que encaixa amb el del visitant alemany, ja que és un turista que valora les destinacions que tenen cura del seu entorn, de la protecció dels seus valors naturals i patrimonials i que es preocupen pel medi ambient.
En l’acte de presentació, que anirà a càrrec del president del Consell d’Eivissa, Vicent Torres, i del director insular de Turisme, Vicent Torres Guasch, es donaran a conèixer les dades de l’avenç de l’estudi de reputació turística ‘online’, que està elaborant el Departament de Turisme, i que està basat en 696.500 opinions recollides a través de les diferents aplicacions i webs d’Internet.
Els allotjaments obtenen una nota de 8,17 sobre 10, els restaurants un 8,38 i els atractius un 8,66, valoracions que a més suposen un increment positiu respecte a les recollides en 2017 (vegeu totes les dades al document adjunt).
La valoració del patrimoni cultural de l’illa obté una nota de 9,02, amb una puntuació destacada per a l’entorn Patrimoni Mundial de Dalt Vila, que arriba al 9,20. Els espais naturals estan valorats amb un 8,78, destacant es Vedrà i el Parc Natural de ses Salines, amb una nota superior a 9. Les platges i cales arriben a un 8,65, amb menció especial per a les platges de Comte, que han recollit més de 6.000 opinions a Internet amb una valoració de 9,23.
L’experiència gastronòmica obté una nota global de 8,37, que és superior a la mitjana que es recull en el conjunt de l’Estat, el que mostra la importància d’aquest sector com a atractiu turístic.