@Noudiari / L’Ajuntament de Sant Josep ha dut a terme, a través de la regidoria de Serveis Socials i Igualtat, una sèrie de tallers dirigits a alumnat de tercer i quart de l’ESO d als IES Algarb i Sant Agustí.
Han estat 6 sessions de 2 hores impartides per Beatriz de Astorza i Noemí Mayans, l’objectiu de les quals es treballar amb els i les joves al voltant d’un tema crucial a l’etapa de l’adolescència: la construcció de les identitats de gènere i la seva implicació en les relacions sexoafectives i en les conductes i violències masclistes, així com en la presa de decisions i la llibertat de les pròpies eleccions.
El programa contempla un conjunt de continguts interrelacionats que han estat treballats mitjançant sessions dinàmiques. La primera sessió que va treballar l’alumnat de 3r va servir per fer una introducció als estereotips de gènere, treballant conceptes bàsics com sexe, gènere, estereotips i rols de gènere. Sexisme versus feminisme i igualtat. Rols de gènere als Mitjans.
La segona sessió, “Redefinint les masculinitats/ redefinint les feminitats”, es va treballar en grups i en diferents espais.
A la tercera i la quarta sessió, l’alumnat va treballar les relacions de parella i els rols de gènere i desmuntaren mites i tabús. Les següents hores es dedicaren a la identitat de gènere i, acompanyats de dinamitzadors, jugaren amb la hipòtesi “I si m’hi haguessin assignat un altre sexe?”
D’altra banda, durant les sessions de l’alumnat de 4rt de l’ESO es va treballar el concepte “Cos i sexualitat-Violències associades a la construcció patriarcal de la masculinitat, la feminitat i les relacions sexoafectives”.
Aquesta sessió es va treballar simultàniament amb el grup desdoblat en dos espais diferents on una persona s’encarregava de dinamitzar i acompanyar al grup. A la següent sessió es va mantenir un diàleg intergenèric sobre diversitat sexual i relacions sexoafectives.
Aquest tipus de tallers són molt importants per a que els i les joves desenvolupin uns conceptes que fins ara no s’havien treballat i que són bàsics per a un bon desenvolupament afectiu i respectuós.