La Junta Electoral Central espanyola ha comès, si no ho tenc mal entès, delicte de desobediència davant el Tribunal de Justícia de la Unió Europea. Quan escric aquestes línies, arran del Brèxit, na Clara Ponsatí i Obiols, de Junts per Catalunya, passa a ser una nova diputada del Parlament europeu (o el que és igual, eurodiputada).
D’acord amb la “Doctrina Junqueras”, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha sentenciat una cosa que qualsevol que hagi passat els pàrvuls de Democràcia ja sabia: que ets diputat no perquè ho digui cap Junta Electoral, ni perquè prometis o juris no sé què, sinó perquè la gent t’ha elegit. No hi pot haver, en l’accés a la condició de diputat, res que estigui per damunt del vot de la gent. Gràcies a aquesta raó de peu de banc posada negre sobre blanc pel Tribunal de Luxemburg, en Carles Puigdemont i en Toni Comín són eurodiputats. Ara, en virtut del mateix, na Clara Ponsatí també ho és. Perquè la gent la va escollir. Punt.
La Junta Electoral Central, desobeint el Tribunal de Luxemburg, fa uns dies “va deixar vacant l’escó” de na Clara Ponsatí, tot ordenant-li (qui és la JEC per ordenar res a una eurodiputada?) que anàs a prometre la Constitució espanyola a Madrid. Per cert, estam en període electoral, perquè la JEC sigui tot el temps per enmig??
El Parlament europeu, emperò, ha fet cas a Luxemburg i no a la JEC i, quan escric aquest article, acaba de proclamar eurodiputada na Ponsatí. Assumpte enllestit. Lamentablement, l’eurodiputat que ha donat nom a la doctrina a què feim referència continua empresonat per decisió dels tribunals espanyols. Esperem que no per gaire temps. Esperem que aviat pugui ocupar el seu escó, com ja ho han fet Puigdemont, Comín i Ponsatí. I que els responsables de la JEC siguin processats, d’acord amb el delicte que tot apunta que han comès.
Per Bernat Joan i Marí
La Junta Electoral Central es la que le ordeno a Ud. acudir a Madrid a jurar o prometer la Constitución en el año 2004 ¿se acuerda? De momento otro suplicatorio camino del Parlamento Europeo y despues todos juntitos en Cataluña, pero en la carcel, por supuesto.Bona nit i salut.
Es cuanto menos curioso que Bernat diga que en el acceso a la condición de diputado -lo especifica-, no puede haber nada por encima del voto de la gente. Es decir, que es él el que dice en que casos puede estar por encima del voto de la gente o no, según le interese, y en base a ello encima se permite el lujo de dar a los demás lecciones de democracia y de respeto como si fuese una especie de ser de luz que está por encima de los demás. Lo esperado y esperable de un independentista catalán, vamos.
Pero si propongo que en Ibiza votemos enviarte a una isla caribeña para cortar y recoger caña de azúcar durante 12 horas al día a cambio de dos raciones de arroz para no leer más tus condescendentes sobradas, seguramente que sacaríamos mayoría y deberías respetarlo, porque es la voluntad del pueblo. ¿Alguien se anima?
Estic totalment d’acord
Hay que recordar que Bernat Joan , se presentó a las elecciones europeas en coalición con Herri Batasuna, un partido muy democrático.
Sr. Demostenes, la lista que encabezaba Bernat, Europa de los Pueblos, estaba formada entre otros por Esquerra Republicana de Cataluña, Eusko Alkartasuna, Chunta Aragonesista y asi hasta diez partidos regionalistas. Herri Batasuna no podia presentarse al estar ilegalizada. Ello no obvia que sus simpatizantes le votasen y los miembros de la candidatura apoyasen las ideas de HB, cosa que no pongo en duda y a las hemerotecas me remito. Por lo demas, de acuerdo con Ud. Saludos.
Por cierto Bernat, Don Dret a decidir y que no hi ha res per damunt de la voluntat del poble, por qué os negabais a que los padres votasen el tema de la educación de sus hijos respecto a la lengua? Si eso ya tal, no?
Yo te respondo: para ti envolverte en la bandera de las consultas y la democracia solo es válida para lo que vosotros digáis, y lo negáis cuando se trata de cuestionar conceptos colectivos, étnicos, etc. por encima del individuo. Vamos, el antecedente inmediato del totalitarismo. Nada puede estar por encima del VOLKGEIST.
Benvolgut Robustiano, quan un nacionalista espanyol (en llenguatge propagandístic, constitucionalista) em parla del Voksgeist, em queden els ulls quadrats i fent pampallugues. El que els Països Catalans tenim davant, i és el que fa inevitable la independència, és un projecte comú per a una societat diversa (de procedències, orígens ètnics, religions -o no-, cultures i llengües). A la futura República Catalana (de la qual Eivissa, no en dubtis ni un moment, farà part) hi cabrà tothom. No com a la caduca Espanya, vulgarment excloent (començant per la llengua, per cert).
Haztelo mirar, como dicen en Ibiza.
Te confundes… cuando en Cataluña el que no comulga con el independentista puede ser víctima de bullying en el caso más leve o con graves disturbios, violencia, acoso… me da que lo que dices es exactamente lo contrario a lo que en realidad sucede.
Sé de buena tinta que el que no lleva el lacito amarillo en según qué ámbitos, es una suerte de apestado. Así de «inclusivos y cabrán todos» sois.
Lo del lacito me recuerda por cierto, al pin que llevan «voluntariamente, por amor al querido líder» en Corea del Norte de los líderes y presidente eterno. Lo veo en una Cataluña independiente, aislada, dictatorial y con un Puigdemont a lo Kim Il-Sung como Presidente Eterno.
Bernat!! estas que te sales…