@Noudiari / El Consell Insular d’Eivissa ha encomanat la gestió de l’alberg provisional instal·lat al pavelló poliesportiu de sa Blanca Dona a l’entitat Creu Roja, mitjançant una contractació per urgència contemplada al Reial decret que regula l’estat d’alarma a Espanya. Gràcies a aquesta gestió, l’alberg entrarà en funcionament aquesta nit.
La Creu Roja serà l’entitat responsable d’habilitar i coordinar l’espai temporalment per atendre a les persones sense sostre a Eivissa mentre duri l’estat d’alarma i la crisi provocada pel COVID 19. En una primera fase, es mobilitzaran al recinte a les persones sense sostre susceptibles de ser usuaris d’aquesta instal•lació i, per això, es comptarà també amb el suport dels cossos i forces de seguretat de l’Estat, així com dels serveis socials de cada municipi.
Aquesta instal·lació, de caràcter insular, és un reforç que el Consell d’Eivissa ha posat a l’abast dels ajuntaments per poder servir d’eina de suport als seus serveis socials. «Malgrat que la primera acollida és una competència municipal, entenem que el Consell Insular com a òrgan coordinador, com a màxima institució illenca i com a pilar de suport dels nostres ajuntaments, havia de prendre la davantera en aquest assumpte i donar una solució ràpida i efectiva a totes aquelles persones que es troben en una situació de vulnerabilitat extrema, en moments difícils com és l’estat d’alarma en què vivim», ha explicat la consellera de Benestar Social, Carolina Escandell.
L’alberg provisional del pavelló poliesportiu de sa Blanca Dona està situat a la pista central d’aquesta infraestructura insular. Compta amb capacitat per 30 usuaris, amb possibilitat d’augmentar fins el 50, els quals disposen de llit, una tauleta, una cadira i una taquilla tancada amb clau. Hi ha zones separades per homes i dones, i els usuaris disposaran de banys, dutxa, servei de menjador i seguretat.
L’entitat Creu Roja Española disposarà de 3 tècnics, 6 monitors i una coordinadora per tal que les persones usuàries rebin una atenció assistencial més enllà del simple allotjament. Per la seva banda el Consell d’Eivissa hi destinarà 6 persones de seguretat allà que cobriran torns de 24 hores.
La coordinadora de Creu Roja a Eivissa, Mary Castaño ha explicat que “Les persones sense llar són un dels col·lectius més vulnerables de la nostra societat i, davant d’aquesta situació de crisi provocada pel COVID 19, encara ho son més. Des de la Creu Roja estem mobilitzant recursos, capacitats i persones per brindar assistència a tots els col·lectius que ens necessiten. Gràcies a la gestió d’aquest alberg podrem donar-los la millor atenció possible durant l’estat d’alarma”.