@Noudiari / El Consell Insular de Formentera, a través de l’àrea de Medi Ambient, informa que juntament amb Ibiza&Formentera Preservation ha posat en marxa l’Aula de Sostenibilitat, una iniciativa que té com a objectiu la difusió de material didàctic en relació amb la sostenibilitat i la preservació del medi ambient.
«Aquest projecte s’havia preparat en un principi per començar a difondre per les aules dels centres educatius de l’illa, però l’actual situació de crisi sanitària ha obligat a adaptar-nos a les necessitats actuals, com és el teletreball o fer les classes a casa; així, s’ha preparat aquesta Aula de Sostenibilitat, un projecte que ens fa molta il·lusió i que creiem pot ser una eina molt útil», ha assenyalat el conseller de Medi Ambient, Antonio J. Sanz.
Aquesta iniciativa té el suport de la delegació d’Educació d’Eivissa i Formentera, que està col·laborant a difondre les activitats de l’aula també pels centres de l’illa veïna i es pot fer servir per diferents administracions.
El material d’aquesta Aula de Sostenibilitat es pot descarregar a l’eina Classroom. En la generació de continguts col·laboren Plastic Free Eivissa i Formentera, Aliança per l’Aigua, Ibiza Produce, Observatori de Sostenibilitat i el Fòrum Marí, amb la intenció d’oferir diversos temes, tots relacionats amb el medi ambient i amb les nostres illes. Els continguts relacionats amb Plastic Free s’han elaborat amb el patrocini de Ferrovial.
Aquests materials gratuïts es produeixen en català, castellà o anglès, pensant que es puguin utilitzar en les diferents assignatures del currículum escolar, destinats a alumnes de primària i secundària.
Els temes dels quals trobaran recursos són:
• Canvi climàtic: ecosistemes propis de les illes, biodiversitat, característiques geològiques, climatologia.
• Aigua: el cicle de l’aigua, depuració, reutilització, contaminació.
• Plàstics i residus: El plàstic i els bioclàstics, com afecten el medi ambient, les 3R.
• Producte local: agricultura ecològica, altres agricultures certificades, productes autòctons, temporades de cadascun d’ells, races autòctones.
• La mar: la posidònia, espècies amenaçades, reserves marines, qualitat de les aigües de bany, abocaments contaminants, etc.
• Biodiversitat: Flora i fauna endèmica, races autòctones, espècies invasores, etc.
Els continguts poden resultar d’utilitat per als centres i els seus docents per tractar-se d’una temàtica sobre la qual les alumnes i alumnes, a aquestes edats, estan sensibilitzats i receptius. L’actualització de continguts serà normalment els dilluns, encara que es poden pujar presentacions més sovint.
Els centres escolars interessats a comptar amb aquests recursos pedagògics poden contactar amb a través del correu auladesostenibilitat@gmail.com de Google Classroom.