@Noudiari / La Federació de Pares i Mares d’Alumnes d’Eivissa volem reiterar que aplicar el decret TIL (Tractament Integrat de Llengües) d’aquesta manera com s’ha aprovat, és sense cap tipus de fonament pedagògic i especialment pels alumnes de secundària i darrers cursos de primària. Creiem sincerament que abans de voler implantar una reforma tant dràstica s’hauria de dialogar. Des deFAPA Eivissa volem que la nova consellera d’educació també ens escolti i hi hagi diàleg i consens amb la comunitat educativa. Recentment s’ha tornat a parlar d’obrir una mesa de diàleg, però no arriba mai el moment d’aquest diàleg.
Recordem que la FAPA d’Eivissa estem d’acord amb el Trilingüisme, però no d’aquesta manera. No entenem perquè hi ha tanta pressa i perquè no es pot implantar aquest decret de manera escalonada i gradual. En una situació de retallades, després d’aquest curs on hem patit mig mes sense professors substituts, augment de ràtios a les d’aules, eliminació dels mestres de suport, de necessitats educatives especials, ara, de sobte volen portar a terme un projecte tant ambiciós.
Finalment, estem molts contents de la notícia que hem llegit recentment que les escoles oficials de Balears han admès a tots els alumnes d’anglès. Creiem que per fi s’ha acabat amb les llistes d’espera per aprendre l’anglès. No obstant, d’una banda han retallat més de 700 professors dels centres escolars durant els dos darrers anys (insuficient l’augment d’hores que fan els professors per cobrir les baixes) i de l’altre ara hi ha 10.500 alumnes d’anglès admesos en les escoles oficials balears (un augment del 700% d’alumnes admesos), el què suposarà un augment considerable de contractació de professors d’anglès, però no per educació infantil, primària o secundària, sinó per escola d’idiomes.