NouDiari / Aquest matí ha tingut lloc, via online per a garantir al màxim les mesures de seguretat, el segon Ple Infantil i Juvenil del municipi de Santa Eulària des Riu del present curs, una cita en que 35 menors representants dels col·legis i instituts públics del i dels alumnes eulariencs que estudien a altres centres han presentat les seves propostes i demandes per tal de millorar els seus centres i poblacions a més de formular alguns dubtes sobre la desescalada i la ‘nova normalitat’.
Al plenari han ‘assistit’ representants de cadascun dels vuit col·legis públics, els dos instituts situats dins el municipi i dels centres que més alumnes de Santa Eulària des Riu acullen (Isidor Macabich, Balàfia i sa Blancadona). També han participat els mestres coordinadors dels centres, representants dels partits a l’oposició al Consistori, tècnics de Joventut i Serveis Socials, així com l’alcaldessa, Carmen Ferrer, i les regidores de Participació Ciutadana i Educació, Antònia Picó i Maria Sol Ferrer.
Donada l’actual situació, al Ple s’ha inclòs un torn de preguntes al qual els menors han demanat sobre qüestions que els interessen referents al que passarà als propers mesos. Així, s’han plantejat dubtes sobre quan podran obrir els parcs infantils o els Punt Jove, si es podran celebrar al carrer les festes dels pobles que resten enguany o si hauran de ser també ‘on line’ o quan es podrà fer esport en grup, entre altres. Igualment, han demanat sobre la possibilitat d’implantar màquines expenedores de gel i mascaretes a preus accessibles.
Altra part del Ple ha consistit a presentar algunes de les qüestions que el Consell de Participació Infantil i Juvenil pensa que són més interessants per a que les treballi l’Ajuntament i que surten d’anteriors peticions fetes al plenari.
Així, han parlat de transport públic i camins per a anar a escola, implantar més plaques solars a escoles i edificis públics, comptar amb parcs infantils amb tirolines, jocs de bàsquets i jocs adaptats, instal·lar màquines que donin sous o descomptes a canvi de dipositar plàstics o que totes les escoles tinguin una ‘capsa amiga’ per a poder denunciar assetjaments o agressions de forma anònima.