NouDiari / Avui diumenge finalitza l’estada a Eivissa dels 160 britànics que han viatjat a l’illa en el marc del pla pilot impulsat pel Consell d’Eivissa, en col·laboració amb la companyia aèria easyJet i Foment del Turisme. Els turistes arribaren el passat dijous en un vol charter (el primer de la temporada) procedent de l’aeroport de Luton i han estat allotjats a un hotel de es Figueral, a Sant Carles.
Durant els quatre dies que han estat a l’illa, els visitants han pogut comprovar que es pot gaudir de tota l’oferta que té Eivissa complint en tot moment els protocols d’higiene i seguretat establerts per les autoritats sanitàries per a poder viure unes vacances segures, prevenint possibles contagis de la Covid-19.
La valoració d’aquesta primera experiència ha set molt positiva, fins al punt que alguns dels turistes han decidit allargar la seva estada a l’illa uns dies més dels previstos inicialment.
El director insular de Turisme, Juan Miguel Costa, ha destacat que aquesta actuació pilot de col·laboració públic-privada, ha estat “una primera passa”, però que ja s’està treballant en noves accions promocionals de manera conjunta amb companyies aèries, turoperadors i oficines turístiques. Costa confia en que el resultat d’aquest primer viatge animi als turistes “a confiar en l’illa i tot el que ofereix per a gaudir d’unes vacances tranquiles i segures”.
“Davant una situació tan greu com la que estem patint hem de treballar en iniciatives innovadores i que ens permetin actuar de manera més efectiva i directa als nostres principals mercats”, ha assenyalat Costa, qui ha destacat que l’objectiu clau d’aquest primer viatge “és demostrar que a Eivissa s’estan fent les coses bé, que els empresaris i treballadors actuen amb molta responsabilitat per oferir als clients un entorn segur”.
El director insular de Turisme ha recordat que vivim una “situació inèdita i molt complicada”, per la qual cosa ha fet una crida a la responsabilitat individual i col·lectiva perquè, ha dit, “no podem permetre que la mala actuació d’uns pocs ens perjudiqui a tots, tornant enrere les passes que hem anat avançant les darreres setmanes”.
Aquesta primera actuació pilot forma part del pla de xoc aprovat pel Consell Insular per tal de promocionar l’illa d’Eivissa com un espai controlat i segur per a passar les vacances. Aquest pla inclou altres actuacions com són la publicitat en mitjans de comunicació convencionals i online, promoció a mitjans de transport públic, press trips i altres accions puntuals de col·laboració i co-marketing.