NouDiari / La presidenta del Consell de Formentera i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, el cap de Promoció, Carlos Bernús, la tècnica de l’Observatori de Dades, Catalina Ramis, i la treballadora Luz Márquez han fet avui la presentació del Baròmetre de Satisfacció Turística del 2020 davant representants del sector turístic i la ciutadania.
Aquesta és la primera vegada que el Baròmetre es fa des de l’Observatori de Dades de Formentera. Per elaborar-lo s’han realitzat 2.438 enquestes enfront les 800 que es feien en altres anys. La presidenta ha analitzat les dades, dins un context especial a causa de la situació de pandèmia que s’està vivint. En aquest sentit, Alejandra Ferrer ha declarat que crida l’atenció que «en una temporada tan complicada la satisfacció global del turista ha estat la més alta de tots els històrics que s’han enregistrat, sent del 99,60%, mentre que al 2019 va ser del 96,20%».
I és que, el fet que hagi baixat el nombre de visitants ha tengut una repercussió positiva en la satisfacció dels que han vengut, que «han deixat en un segon lloc queixes habituals d’anys anteriors, com el renou, la massificació de gent, activitat comercial o de vehicles», segons ha declarat. També, en el baròmetre els turistes han assenyalat que el nivell de preus ha estat elevat, però han justificat aquest elevat preu amb la qualitat del servei que han rebut, «un canvi de valoració que ens demostra que anem per el bon camí», segons ha matisat la presidenta.
Els motius per els quals els turistes trien la destinació Formentera són les seves platges, la tranquil·litat i la natura, entre d’altres. Ha baixat l’estada mitjana respecte de l’any 2019 i l’ocupació ha estat més alta a apartaments turístics que a establiments hotelers.
En relació a les nacionalitats, aquest any i també tenint en compte la crisi de la covid el 75% dels visitants han set nacionals, i han procedit per aquest ordre de Catalunya, Madrid, Illes Balears, Comunitat Valenciana i Andalusia.
A nivell internacional crida l’atenció l’increment de nacionalitats com la portuguesa, suïssa, Països Baixos i Bèlgica a part dels mercats tradicionals ( italià, francès i alemany). D’altra banda, respecte a les valoracions en mesures COVID, el 86% dels visitants han fet una valoració positiva de les mesures de seguretat sanitària fetes per els establiments.
Per últim, la presidenta ha assegurat que després d’estudiar el resultat de les enquestes i analitzar les debilitats, les amenaces, les fortaleses i les oportunitats de la nostra destinació, «arribam a la conclusió de que hem de continuar treballant en el nostre model d’illa sostenible amb el projecte formentera.eco de restricció entrada vehicles, tenir cura de la part mediambiental i de neteja i residus i donar més visibilitat a les activitats culturals i patrimonials».