El Consell Insular d’Eivissa juntament amb el Grup Leader d’Acció Local, han impulsat una campanya de promoció de les varietats tradicionals d’estiu eivissenques, com són el meló eriçó, la pebrera blanca, la tomata de penjar o la patata, a través d’una sèrie d’accions que es desenvoluparan al llarg de l’estiu, com són estands informatius als mercats de l’illa, etiquetatge propi per reconèixer als comerços aquestes varietats i degustacions de plats elaborats amb aquests ingredients tan valorats del camp eivissenc.
El Mercat Nou d’Eivissa ha acollit avui la presentació d’aquesta campanya, on el xef del restaurant Sa Nova Plaça ha presentat un salmorejo fet amb pebrera blanca d’Eivissa i un granissat de meló eriçó. “L’objectiu d’aquesta campanya és posar en valor el nostre producte local de temporada i que sigui fàcilment reconegut als comerços de l’illa”, ha explicat la consellera de Promoció Econòmica i Empresarial, Maria Fajarnés. “Al llarg d’aquestes setmanes els mercats de l’illa acolliran accions dirigides a promocionar els productes d’estiu i vull agrair la implicació dels nostres comerços a l’hora de donar suport i promoció als productes illencs”.
Per la seua part, el director insular de Medi Rural i Marí, Joan Marí, ha remarcat que la temporada d’estiu és el moment de màxima producció i venda per al camp de l’illa “i hem d’aprofitar que tants i tan bons productes tenim, com són la xíndria, el meló eriço, la pebrera, la ceba… per dur aquesta gran cistella de l’horta eivissenca als nostres plats”.
Marí ha recordat que les accions de promoció del producte local impulsades pel Consell d’Eivissa, a través de la campanya específica ‘Això Sí és d’Eivissa!’, i els programes de recuperació de les varietats locals que s’estan fent a través del Grup Leader “ja donen els seus fruits i les vendes han augmentat i també els cultius, com fa uns dies coneixíem que ha augmentat un 140% el cultiu de xeixa. Tots això ens anima a seguir treballant per donar el suport que necessita el sector primari a l’illa i agraïm als pagesos el seu esforç i al consumidor li denamam que sigui confiant en el producte local”.
Maria Moran, técnica de Varietats del Grup Leader ha explicat que el treball dels productors illencs per recuperar les varietats locals està sent “decisiu per poder gaudir de nou de varietats que, com el meló eriçó, varen estar en desús durant molt de temps” i ha animat als consumidors a fer ús d’aquesta campanya de promoció per “conèixer les nostres varietats i emprar-les a la cuina”.
A l’acte de presentació de la campanya també aha assistit la regidora de Mercats de l’Ajuntament d’Eivissa, Desirée Ruiz qui ha agraït la implicació dels venedors en donar suport a aquesta campanya.