Aquest 8 d’agost ens deixa, com sempre, algunes frases per recordar. Com que es tracta de la Diada d’Eivissa i Formentera, sempre toca dir alguna cosa que sembli que va a favor de les illes Pitiüses. I, com que la tal cosa no pot sortir de l’entramat legal-institucional en què estam immersos (aquest fangar!), sol ser bigarrada i curiosa. El president del Consell d’Eivissa ens amenitza amb la idea que “no tenen cabuda a Eivissa els que venen a aprofitar-se de l’illa” (més o manco). No deixa d’impressionar. A mi i a alguna altra persona amb qui llegíem el diari ens va fer amollar una rialla semblant a la que acabau d’amollar vós mateix, que m’estau llegint en aquest moment.
A mi i a alguna altra persona amb qui llegíem el diari ens va fer amollar una rialla semblant a la que acabau d’amollar vós mateix, que m’estau llegint en aquest moment»
Aquest tipus de sentència es mou paral·lelament als falsos debats. El gran debat sobre Eivissa i Formentera segueix sent d’on surten les decisions finals en qüestions fonamentals. Per exemple, qui té l’última paraula en infraestructures bàsiques com ports i aeroports, qui té l’última paraula en el finançament insular, qui té l’última paraula en la distribució dels fons europeus. Etcètera. Aquí està en gelat! Tota la resta són frases com això de qui té o deixa de tenir cabuda a Eivissa.
Més sagnant encara és el fals debat sobre l’aeroport de Barcelona. El gran mag Sánchez (Pedro) acaba de treure’s de la mànega un suposat as en la negociació política amb el Principat anunciant l’ampliació de l’aeroport del Prat en un boirós futur no gaire immediat. I n’ha anunciat la inversió: mil set-cents milions d’euracos. En fi, no està malament. Però, en entrar en el debat sobre això, alguns catalans de bona fe i massa ingenuïtat per dedicar-se a la política escamotegen l’únic debat que té sentit sobre el tema: qui ha de gestionar l’aeroport del Prat. Qui ha de gestionar els altres aeroports catalans? Qui ha de gestionar els aeroports de les Illes Balears? AENA? Va, home, va!