El Consell Insular d’Eivissa participarà entre els dies 19 i 23 de gener de 2022 a la fira turística internacional Fitur que tindrà lloc al recinte IFEMA de Madrid. Es tracta de la fira turística més important del país i la més atractiva quant a turisme nacional, que ha estat el principal mercat emissor en els darrers anys de crisi, permetent contenir, en part, els efectes de les dues darreres temporades turístiques, que malauradament han estat marcades per la pandèmia, i les restriccions de viatge associades a aquesta.
L’Ajuntament de Sant Josep, per la seua banda, ha destacat a través d’una nota de premsa que portarà a Fitur una campanya orientada a la promoció de la música en viu i els artistes locals del municipi amb un concert de Joven Dolores i Muchachito Bombo Infierno a l’icònic barri de Malasaña.
A més a més, la fira de turisme acollirà la presentació de les noves rutes d’snorkel i senderisme «per explorar la riquesa natural i patrimonial de Sant Josep».
Avui s’han presentat aquestes i altres activitats per a la nova edició de Fitur a una roda de premsa al Consell d’Eivissa, on hi han estat representants de tots els ajuntaments d’Eivissa.
Consell d’Eivissa
El president insular, Vicent Marí, ha donat a conèixer les darreres dades de l’enquesta turística FRONTUR treballades per l’institut estadístic illenc IBESTAT, en què s’assegura que entre gener i novembre de 2021 van visitar Eivissa 633.112 turistes espanyols, que són gairebé el doble dels 319.090 nacionals que visitaren l’illa en 2020, i, el més destacable, més que els 625.199 que varen visitar Eivissa en 2019, tot tenint en compte que a aquesta xifra s’inclou el mes de desembre, que no està comptabilitzat en l’estadística de l’any passat. D’aquestes xifres, Marí ha valorat «la importància que té el turisme nacional, que ens ha fet costat en els moments més difícils, que ha crescut molt en número i en pes, i ha permès pal·liar la davallada d’importants mercats com el britànic. «Per això ara hem de seguir treballant per consolidar aquest turisme, sense renunciar a recuperar els mercats que s’han quedat pel camí», ha afegit.
Per aconseguir atraure turistes nacionals al llarg d’aquest any, Eivissa es promocionarà com a destinació turística esportiva, amb les vuit proves declarades d’interès turístic insular per bandera. D’aquesta manera, la principal presentació de l’illa tindrà lloc dimecres 19, a les 12 hores, a l’estand del Consell d’Eivissa (9C01), que enguany per primera vegada té una superfície de 299 metres quadrats, enfront dels 199 m2 de l’any passat. En aquesta presentació hi participaran l’atleta eivissenc Marc Tur, la triatleta Saleta Castro, el corredor Dani Mateo i el ciclista Oscar Pereiro. S’encarregaran de conduir l’acte la presentadora de televisió Mónica Martínez i el redactor en cap d’esports d’Europa Press, Gaspar Diez.
El president ha explicat que «les fires que s’han pogut fer en els darrers mesos han demostrat el veritable pes que tenen les proves esportives en el creixement de la temporada, no només pels esportistes i acompanyants que es desplacen a Eivissa per a gaudir d’aquestes competicions, sinó també perquè molts turoperadors interpreten que la celebració d’aquestes proves marquen l’inici i final de la temporada, que ja no és en juny, sinó que s’avança a abril».
Desplegament institucional
La presentació també ha comptat amb la presència dels regidors de Turisme Desiré Ruíz, de l’Ajuntament d’Eivissa; Eduardo Sánchez, de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia; Miguel Tur, de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i Santiago Marí, de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja, a més del tècnic en promoció turística de l’Ajuntament de Santa Eulària, Daniel Marí. Els assistents han explicat que per aquesta fira s’havia preparat un calendari d’esdeveniments per a celebrar fora del recinte, però que atesa la situació sanitària actual s’ha preferit ajornar la gran majoria d’ells fins que millorin les xifres sanitàries.
Programa de presentacions
Així i tot, l’estand acollirà dues presentacions de l’Ajuntament d’Eivissa (‘Ibiza respira cultura’ i ‘Cursa Patrimoni’), quatre de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia (‘Explora Sant Josep’, ‘Es Caló de s’Oli és MICE’, ‘Entrega acreditació AENOR’ i ‘Sant Josep es Música’) i Sant Joan de Labritja una amb el títol «Todo lo que Vivirás». Completa aquest calendari d’esdeveniments la presentació del Ibiza Gay Pride el dijous 20 a les 13.00 hores a l’escenari ‘Visibilidad’ del pavelló 3, i la presentació a la Sala Malasaña de ‘Sant Josep és Música’, prevista per divendres 21 a les 19.30 hores.
A més, el calendari d’actes públics inclou també una presentació de PIMEEF Restaurants amb la presentació d’un Marketplace local de Restauració, i el Foro Marino d’Eivissa amb una campanya de «navegació verda».
Sant Josep: música en viu i patrimoni natural
D’altra banda, Sant Josep apostarà per la cultura, la natura i el patrimoni a Fitur. Cada dia de la fira per a professionals es farà com a mínim una presentació. A més, la delegació josepina té previst trobar-se amb majoristes i empresaris interessats en la destinació.
«Apostam pel mercat espanyol perquè ja l’any passat hem detectat que ens ha ajudat de manera decisiva a mantenir el nombre de turistes tot i la davallada de visitants dels del Regne Unit. Volem atreure el municipi a un públic inquiet, interessat en la cultura i en la bellesa dels nostres paisatges i platges», ha explicat el regidor de Turisme, Eduardo Sánchez.
El 19 de gener es presentaran dos productes «sota la marca eXplora Sant Josep», com ha afirmat el regidor aquest matí a la roda de premsa celebrada al Consell. D’una banda, es presenten les noves rutes d’snorkel que permeten descobrir vuit paratges únics del municipi. «Els hem escollit per la seva bellesa i la diversitat de fauna i flora que s’hi troba a les seves aigües», ha declarat.
En el mateix acte es donaran a conèixer dues noves rutes senderistes per fer caminant o en bicicleta per l’interior del Parc Natural de ses Salines, centrades en el seu patrimoni històric i vinculat a l’activitat salinera. Al llarg de les rutes s’han desplegat uns tòtems que permeten ampliar informació dels punts més significatius de la ruta i accedir a continguts multimèdia com vídeos o imatges de 360 graus.
El dia següent, 20 de gener, es farà la presentació orientada al sector MICE de l’Auditori Caló de s’Oli. «Fa ja uns mesos que el tenim plenament operatiu i pensam que té tot el necessari per aquest sector», segons Sánchez. D’aquesta manera, l’auditori pot complementar l’oferta d’allotjament turístic de la badia amb el seu potencial per acollir esdeveniments i congressos de 200 a 300 persones, a més en un espai «emblemàtic i obert a la mar».
També el dijous, les oficines turístiques de Sant Josep rebran la certificació d’AENOR, «un reconeixement a la qualitat dels nostres serveis turístics del que estam encantats de poder presumir», ha dit Sánchez.
Agenda musical multimedia del municipi
L’últim dels dies orientats al públic professional, el divendres 21, es presenta l’aposta de l’equip de govern de Sant Josep per la cultura i la música en viu. «Ho volem potenciar com un atractiu més a descobrir pels nostres visitants», segons el regidor. Dins el projecte ‘Sant Josep és Música’, i coincidint amb Fitur, es posa en marxa un portal especialitzat en tot el que té a veure amb els músics i les actuacions en viu al municipi.
«Contindrà una agenda, però també esperam que sigui una completa plataforma de recursos on trobar informació de les bandes que actuen o han actuat a Sant Josep, accessos directes a les seves gravacions i continguts, sales d’assaig, lutiers, locals que programen música en directe…»
Al matí es farà una presentació a l’estand d’Eivissa orientada al sector turístic i la premsa especialitzada amb el seu creador, Xescu Prats. «Però tractant-se de música, el que toca és escoltar-la, i per això a la tarda farem una segona presentació a la premsa cultural i musical amb un concert al barri de Malasaña», ha anunciat Sánchez.
«Comptarem amb Muchachito Bombo Infierno, molt vinculat a la nostra illa, i amb Joven Dolores, un grup eivissenc amb projecció que ens farà costat en aquesta iniciativa, junt amb el DJ Jordi Cardona», ha afegit a la roda de premsa.
Durant el cap de setmana, obert al públic general, també s’oferirà als visitants de la fira la possibilitat de descobrir la ceràmica tradicional eivissenca participant en els tallers que es realitzaran a l’estand d’Eivissa el dissabte, 22 de gener, en horari de matí i tarda.
Lo que tienen que hacer es dejar de robar
No li trob relació a fer un concert de Muchachito Bombo Infierno a Malasanya i que vinguin turistes a Eivissa. Deuen ser uns genis.
Que cada ajuntament enviÏ els seus representants (i segur que la Comunitat Autònoma no es quedarà enrere) també em fa pensar que son uns genis.
Del marketing. Que ningú pensi que aquí pot haver corrupció.