La vicepresidenta del Consell de Formentera i consellera de Promoció i Ordenació Turística, Alejandra Ferrer, i el cap de Promoció, Carlos Bernús, varen participar ahir en una nova reunió de la Comissió d’Ordenació i Promoció Turística (COPT). Aquesta comissió també està integrada pels representants del sector turístic de l’illa de Formentera, com l’Associació Hotelera de Formentera, la Cambra de Comerç, PIMEF, CAEB, agències de viatges, així com representants dels partits polítics.
El passat 9 de febrer es va reunir aquest òrgan i es va fer entrega de l’esborrany del Pla de promoció turística per al 2022, ahir es va aprovar aquest document, «que serà flexible, com en els darrers anys a causa de la crisi de la covid i ara també tenint en compte la situació d’incertesa generada per la invasió de Rússia a Ucraïna», segons ha explicat Alejandra Ferrer.
La vicepresidenta i responsable de Turisme ha agraït als representants de la comissió «la col·laboració per poder elaborar aquesta fulla de ruta que posa especial èmfasi en la diversificació dels mercats i els productes i en promocionar l’illa de cara a la post i pre temporada».
Al document, s’han acordat tant propostes adreçades al Govern balear i a l’Estat en relació a la promoció, la qualitat i la formació, com totes propostes relacionades amb les campanyes de promoció específiques, els esdeveniments i activitats de reforç dels diferents productes fent especial èmfasi en la gastronomia, la natura i l’esport.
Aquest document també recull l’assistència a fires turístiques i actes i presentacions promocionals 2022. Alejandra Ferrer ha assenyalat que «aquest any la major part dels actes torna al seu calendari habitual, de manera general, els esdeveniments seran a principi i final de temporada per ajudar a millorar les dades d’ocupació d’aquests mesos».