El Consell Insular d’Eivissa ha convocat una reunió el dilluns que ve, 14 de març, a les 14 hores, amb representants dels cinc ajuntaments de l’illa per plantejar la creació d’una àrea de prestació conjunta i així oferir un millor servei de transport públic a les persones usuàries.
Tot i la reunió convocada pel dilluns que ve, el vicepresident segon i conseller de Transports del Consell Insular d’Eivissa, Javier Torres, s’ha reunit també aquest divendres amb el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Eivissa, Aitor Morràs, per tractar la situació específica del servei del taxi a aquest municipi i, en concret, l’assumpte del GPS del municipi d’Eivissa. “Aquesta situació torna a posar de manifest que, per oferir un transport públic de qualitat, la solució és crear una àrea de prestació conjunta i disposar d’una bona base jurídica per oferir aquest servei amb garanties”, ha manifestat Torres.
En la mateixa línia, el tinent d’alcalde de mobilitat de l’Ajuntament d’Eivissa ha explicat que «des de la institució hem de fer complir la llei, l’àrea de prestació conjunta representa una solució per a millorar la qualitat del servei i assegurar-lo a tota l’illa».
Morràs ha afegit que «la sintonia entre el Consell i l’Ajuntament en aquest sentit és la mateixa i esperam que la resta de municipis de l’illa es sumin a una iniciativa que beneficia al servei d taxi i usuaris».
Per últim, des del Departament de Transports de la institució insular recorden queencara estan pendents del dictamen del Consell Consultiu sobre les tarifes i l’ordre de càrrega i descàrrega per regular el servei del taxi, tot i que ja fa un any el Consell Insular d’Eivissa va enviar al Govern de les Illes balears el text consensuat amb els cinc ajuntaments amb l’objectiu d’agilitzar la tramitació.
Efectivamente NO tiene ningún sentido que en un territorio reducido como Eivissa haya 5 entidades municipales de taxi y que NO haya una prestación conjunta del servicio. No tiene sentido que los taxistas de Sant Josep tengan monopolizado un nodo generador de movilidad INSULAR como es el Aeropuerto, tampoco lo tiene en el caso del Puerto de Ibiza, por parte de taxistas del municipio, etc. Se tendría que prestar un servicio conjunto desde hace ya años porque así además se incrementaría la calidad del mismo y se incrementaría la presencia de taxis en todos los grandes nodos de movilidad…Claro ahora entiendo el nerviosismo de los taxistas de St. Josep. El domingo noche había atasco para entrar al aeropuerto a la zona de carga / descarga de pasajeros (la gratuita). Todos los vehículos hacían la correspondiente cola en el carril de la derecha de forma civilizada y tranquila. El carril de la izquierda recordemos que es para acceder al pk de pago. Pude observar como 2 taxistas de St. Josep recriminaron a un conductor (uno con el núm. de taxi 72) que por qué no se movía para dejarlos «adelantar» toda la cola y entrar al aeropuerto por el carril restringido. Empezaron a hacerle luces, y uno que le intentó adelantar por la derecha (casi por la zona ajardinada) se bajó hasta del taxi para golpear el cristal del otro coche. De hecho se «ensañaron» con 1 solo conductor, cuando había 50 coches haciendo cola. La taxista del núm. 72 recriminó que les tenían que dejar pasar porque esto era carril de taxi y bus. FALSO. En Eivissa NO hay ningún carril exclusivo de taxi y bus. FALSO porque para acceder a la zona de carga y descarga hay que colocarse en dicho carril. NO HAY NINGUNA SEÑALIZACIÓN QUE DIGA QUE ESE CARRIL ES EXCLUSIVO PARA TAXIS Y BUSES, SOLO FALTARÍA. Y el resto de vehículos por dónde entran? volando? Fue surrealista. Y resulta que todo viene por este tema…este nerviosismo de los taxistas de St. Josep que ven como van a perder el chollo del aeropuerto y van ansiosos y fuera de sí. Vaya por dios, que ahora tendrán competencia y tendrán qué repartirse el pastel…ja ja ja Excelente iniciativa del Consell. Felicidades. Hay que trabajar para ofrecer un buen servicio de verdad.