L’Ajuntament d’Eivissa i la Federació Insular del Taxi de l’Illa d’Eivissa (Fitie) han arribat aquest dimarts a un acord per «treballar conjuntament i millorar el servei públic de taxi al municipi amb un nou servei de GPS que compleixi la normativa», segons ha informat el Consistori a través d’un comunicat de premsa.
La regidoria de mobilitat s’ha mostrat satisfeta amb un acord que, segons fonts municipals, «beneficia als taxistes de la ciutat d’Eivissa, al servei públic i als seus usuaris». «Amb aquest acord, la Fitie es compromet a donar accés a l’Ajuntament en temps real a la plataforma, amb la qual cosa s’aconseguirà un GPS transparent tant per a usuaris com per a taxistes, podent resoldre conflictes de manera imparcial i aconseguint així una millora del servei», afegeixen aquestes fonts. D’aquesta manera, l’equip de govern municipal ha anunciat que queden suspeses les inspeccions que hi havia previstes per demà, dimecres, contra aquells que no estiguessin connectats a l’únic operador autoritzat en aquests moments, que és el de Nitax. Amb el nou conveni, no serà obligatori associar-se amb Nitax, perquè hi haurà dos operadors de GPS una altra vegada i cada conductor podrà escollir, precisament per haver-se arribat a aquest acord.
No obstant això, la Fitie es compromet a complir el reglament municipal del GPS, així que no podran donar-se serveis a taxistes d’altres municipis.
L’Ajuntament assegura que ja s’ha posat a treballar per agilitzar els tràmits que suposa la redacció d’un nou conveni i «poder resoldre la situació actual com més aviat millor». Mentre no estigui vigent aquest conveni, els taxistes han de fer feina amb l’únic GPS autoritzat actualment pel Consistori.
«Un mal menor»
Segons Alejandro Cardell, president de l’Associació de Taxistes Autònoms de la Ciutat d’Eivissa (ATAI), aquest acord entre l’Ajuntament i la Federació del Taxi és «un mal menor»: «Almenys podrem emprar el GPS que tenen instal·lat els taxistes en els seus vehicles». En aquest sentit, defensa l’ús del GPS majoritari que el nou conveni possibilitarà: «És el sistema que duim els taxistes i el que volem, instal·lar-lo ens va suposar una inversió i estar obligats a canviar-lo ocasionaria uns canvis electrònics en els taxis que serien un mal de cap per a tots nosaltres».
Conflicte judicial
Redacció/EFE. D’altra banda, també en declaracions a Noudiari, Cardell assenyala que ATAI continuarà endavant amb la via judicial que ha emprès. I és que cal recordar que el dissabte 2 d’abril, el Tribunal Contenciós Administratiu número 1 de Palma va aixecar la suspensió cautelaríssima del decret aprovat per l’Ajuntament d’Eivissa que declara la rescissió del conveni de GPS amb l’Associació d’Autònom del Taxi d’Eivissa.
En la resolució, la jutgessa Irene Truyols dona per bo l’argument del Consistori que assenyala que els «únics perjudicis» que podria patir l’agrupació podria ser la falta d’ingressos per la quota que abonen els taxistes que tenen contractat el seu servei de GPS. Per a la magistrada, això es podria «avaluar econòmicament i indemnitzar-se si escau, de manera senzilla».
Així mateix, argumenta que existeix «causa de dissolució» d’aquest conveni, ja que el seu objectiu no era altre que el «control» per part de l’Administració del servei que prestava l’associació de taxistes i «comprovar-ne el compliment». D’aquesta manera es refereix al fet que el Consistori va decidir dissoldre el conveni amb ATAI per incompliments del reglament per part d’alguns taxistes en oferir serveis a taxis d’altres municipis de l’illa. L’ATAI defensa que els serveis sí que s’han de poder donar als d’altres municipis.
De tota manera, aquesta associació ha recorregut aquesta decisió al Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB): «Tenim una continuïtat als jutjats», reitera Cardell.