La asociación vecinal Jesús en Transició, en colaboración con el Ayuntamiento de Santa Eulària, ha organizado la II Bicicletada de Jesús, un recorrido ciclista popular y familiar abierto a la participación del vecindario.
Los objetivos de esta iniciativa son promover el uso de la bicicleta y otras maneras de moverse no motorizadas por los alrededores del pueblo, en especial en los trayectos cortos, a la vez que denuncian que hay serias dificultades para hacerlo con seguridad dada la actual configuración de la trama urbana y periurbana de la zona. Estas dificultades se aprecian en las dos imágenes inferiores:
«Pretendemos que la gente tome conciencia de que una movilidad pacificada y alternativa a los coches y motos es posible», subrayan.
Por ello reclaman a las administraciones públicas –tanto al Consell como al Ayuntamiento de Santa Eulària– la creación de una red de vías seguras para la movilidad no motorizada.
En esta ocasión hicieron un recorrido (con la Escuela de Jesús como nodo capital para la pacificación del tráfico) por los barrios de can Lluís, can Fornet, can Ramon, ca na Negreta y can Clavos.
Recuerdan, además, que la población residente al casco urbano de Jesús ha aumentado considerablemente en las últimas décadas. «Actualmente unas 3.000 personas están empadronadas, y a ellas hay que sumar a residentes estacionales de numerosas segundas residencias», recuerdan.
Los principales esfuerzos en movilidad por parte de las instituciones en la zona han ido encaminados al tráfico motorizado, matizan.
Pero a ver una cosa…¿acaso han ido por un tramo habilitado o qué? es como si me pongo a andar al lado de la carretera de Ibiza a Sant Antoni y me hago fotos y digo que es peligroso porque no hay acera…!!! pues lógico, son carreteras interurbanas. Hay que ser un poquito coherente y no hacer demagogia barata. Así se pierde la razón.
Precisament el que demanen es habilitar trajectes per anar amb seguretat
Estimat Pep: Els que hem organitzat aquesta Bicicletada demanam poder fer els trajectes més habituals a Jesús en bicicleta, d’una forma còmoda i segura: anar a l’escola, a comprar al centre, al camp de futbol, a Vila, as Puig d’en Valls, a Talamanca… Encara que naltros som del poble, no coneixem aquests «trams habilitats» que menciones per poder-ho fer; si els coneixes, estaríem molt agraïts que ens ho facis saber.
No parlava de l’existència de trams habilitats, era un comentari genèric per fer l exemple. El fet d organitzar una excursió en bicicleta per llocs on no es pot fer ara mateix no em pareix una mesura adient. Seria més efectiu que convoquèssiu una reunió amb es Consell que està redactant projectes de carril bicicleta en carreteres interurbanes. Potser a l’entorn de Jesús i Vila, etc. podria ser un dels pocs àmbits d’aquest projecte del Consell on podria ser útil i funcional fer un carril bici, ja que volen posar carrils bici a gairebé totes les carreteres interubanes d’Eivissa (tipo es de Sant Miquel) i precisament on tenen sentit aquests carrils bici és a l’entorn de continus urbans per connectar i promoure la mobilitat en bicicleta de forma real, segura i funcional…no fer carrils bici per fer…és un desastre es poc sentit comú que tenen. Per exemple, ara mateix s està plantejant un carril bici que connectaria Sant Antoni amb la zona esportiva i educativa de Can Coix que va pes costat contrari on estan tots aquests equipaments, provocant creuaments insegurs, etc. Quina lògica segueix això? cap!!!
Estic molt d’acord amb tu.
Aquesta pedalada es podria fer en positiu. A on es pot anar en bici actualment? És necessari un carril bici a totes les vies, o només a algunes en concret?
Personalment, crec que estudiant-se el recorregut i cumplint la normativa viària es pot anar a qualsevol banda.
Aquesta iniciativa, en comptes de fer-te venir ganes d’anar en bici, te les lleva.
En comptes d’un passeig en bici pareix que vagin a una zona de guerra.