El Pi-Proposta per les Illes Balears d’Eivissa creu que la solució al problema de transport que viu l’illa d’Eivissa no es resoldrà amb l’arribada de plataformes com Uber o Cabify, segons ha defensat aquest divendres Joan Torres, portaveu de la formació a l’illa i primer tinent de batle a l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
«El Consell d’Eivissa no pot pretendre que aquesta qüestió s’arregli amb l’arribada de grans multinacionals. Això va en detriment del sector del taxi i, per tant, en detriment dels autònoms i petits empresaris locals», ha explicat Torres, en referència a les paraules del conseller de Transports d’Eivissa, Javier Torres, que recentment s’ha mostrat favorable a aplicar una nova regulació per als VTC (vehicles de transport amb conductor).
Després que la presidenta de la CAEB (Confederació d’Associacions Empresarials de Balears), Carmen Planas, i el Consell d’Eivissa s’hagin mostrat favorables a l’arribada d’aquestes plataformes de lloguer de vehicles amb conductor, la formació sobiranista de centredreta considera que «abans d’obrir les portes a grans multinacionals hi ha molta feina per fer».
«El Consell hauria d’impulsar i millorar el servei d’autobús d’Eivissa. Tenen les competències del transport regular per carretera i, ara per ara, aquest és tercermundista. Falten línies, falten freqüències, falten busos i els que hi ha són molt antics», ha lamentat el Pi en una nota de premsa al respecte.
A més, aquest partit no s’oposa que es puguin donar més llicències de taxi per a petits autònoms de l’illa.
«El Consell té les eines per enfrontar la falta de transport a l’illa d’Eivissa, i la solució en cap cas passa per obrir la porta a grans multinacionals que empobreixen al petit empresari o autònoms de les Illes», ha insistit Torres.
Tal com va recollir Noudiari aquest dijous, Ciutadans és favorable a una nova regulació dels VTC per a Eivissa. El conseller Torres assegura que ja fa un any i mig que la institució insular va reclamar aquesta nova regulació per garantir que si arribaven determinades plataformes de serveis, competissin en igualtat de condicions amb el taxi.
«No obstant això, sembla que el Govern prefereix que els VTC no tinguin regulació, mentre que el sector del taxi compleix una normativa estricta. Es demostra, una vegada més, que el conseller eivissenc de Mobilitat al Govern [Josep Marí Agustinet] tan sols està pensant a sortir a les fotos i assistir a actes en comptes de gestionar i solucionar problemes. Les seves declaracions sobre plataformes de serveis de VTC ho demostren: no es pot bloquejar la seva iniciativa privada en un model de lliure mercat, com a màxim pot endurir-se la regulació (com ja hem proposat des de Ciutadans). Dir el contrari és senzillament fer demagògia i populisme barat. I no hem dit en cap cas que això sigui la solució a tot allò que passa amb el transport», ha remarcat Javier Torres aquest dijous.
El señor del Pi, responsable del asfalto del West y de tantas absurdeces más, no se si está muy autorizado para hablar de nada que respecte a la política. Ha quedado en evidencia mil veces, ha hundido él solito a su partido mallorquín.
Liberalización del sector ya, todo sector que se liberalizar, al final se autorregula.
Hacen falta más licencias de taxi, de VTC, de Vd o de lo que sea y un servicio regular de autobuses que funcione.
LIBERALIZACIÓN YA, fuera taxi mafia.
Si solo fueran los taxis y el transporte público… la gestión en ibiza es grandiosa, carreteras nefastas, depuradora de risa, problemas de acceo a vivienda, desaladoras de decoración y mucho mas. Pero los hoteles de lujo, los mil pico vuelos cada fin de semana, y los cruceros que no falten. Empezamos la casa por el tejado, ahora lo único que falta es esperar a que nos caiga encima, para poder recojer tranquilamente los escombros. Aprofitau metre quedi alguna cosa que pronte haurem de fugir!
Com ja s’anunciava a principi d’any, cada dia constatam la més absoluta manca de previsió; el resultat: tots els serveis (públics i privats) estan més desbordats que mai i els recursos bàsics no queden garantits per als eivissencs.