El Sindicat Alternativa ha denunciat, mitjançant una nota de premsa d’aquesta setmana, el greuge comparatiu que es produeix entre el que cobren (al llarg de la seua experiència laboral) els docents i el que cobren la resta de funcionaris de les Illes pel fet de tenir carrera professional.
«Des de fa anys s’està parlant de la carrera professional dels docents i de millorar el reconeixement de la seva feina», comença la nota. Però des d’Alternativa assenyalen que a la primavera del 2015, el govern de Bauzá va fer una proposta de carrera professional per als docents, i que durant els anys 2015 i 2016, l’actual Govern la va fer efectiva a funció pública i a Sanitat, però que els docents encara esperen.
«Per il·lustrar el greuge comparatiu, hem fet una anàlisi comparativa entre les retribucions d’un funcionari docent de secundària i un funcionari no docent de Balears al llarg de 32 anys de carrera professional. La diferència és de 148.291,68 euros per la carrera professional, descomptats els sexennis, i de 49.543,04 euros per altres conceptes retributius. El total és de 197.834,72 euros«, denúncia la nota, que inclou un desglossament amb tots els càlculs que ha fet aquesta organització sindical.
En aquest sentit, Alternativa recorda que la pèrdua de poder adquisitiu durant els darrers 15 anys, unit a l’increment de càrrega de feina i de formació exigida, fa que hi hagi especialitats sense cobrir, «perquè per molts de professionals ja no és atractiva la carrera docent».
També hi ha una dificultat creixent per cobrir moltes substitucions en algunes zones de les Illes Balears, perquè fins i tot suposen perdre doblers pel fet de fer feina, lamenta el sindicat, que conclou que «el Govern ha de millorar les retribucions per la feina que fan els docents».
«Altres sindicats han exigit i signat la carrera professional per tota la resta de funcionaris, però no han dedicat els mateixos esforços per signar la dels docents», retreu la nota.
«Des d’Alternativa, s’ha exigit contínuament l’equiparació dels docents amb la resta de funcionaris, però arribats al final de legislatura, el Govern no pot continuar més amb un greuge comparatiu d’aquesta magnitud, ni justificar-ho en la manca de finançament autonòmic, ni en els terminis que planteja la LEIB [Llei d’Educació de les Illes Balears], ni esperar a una proposta del Ministeri; i per això volem negociar la implantació de l’equiparació definitiva. El vertader reconeixement de la tasca dels docents ha de venir també per l’equiparació retributiva. Les paraules i els reconeixements s’han de materialitzar en fets», conclou el text.