El president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, i l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, Ángel Luís Guerrero, han signat aquest dijous la cessió de l’antiga carretera de Sant Jordi de ses Salines, entre els punts quilomètrics 3,400 i 4,200, que transcorren pel centre del poble. Aquesta cessió fou aprovada en sessió ordinària de Ple del Consell d’Eivissa del mes de setembre, i ha estat materialitzada «donant per complida una reivindicació històrica del municipi josepí», destaca el Consell a una nota de premsa.
El president de la institució insular, Vicent Marí, ha assegurat que «fer realitat aquesta reivindicació històrica deixa palesa la voluntat municipalista d’aquest equip de govern», i que ha mantingut «el compromís ferm de, igual que el Consell ha fet amb altres travesseres, ajudar a finançar la seva reforma i la recuperació d’aquest espai per fer el poble de Sant Jordi que els vesins i l’Ajuntament decideixin».
Vicent Marí ha explicat que l’acte d’avui «torna aquest espai a un poble, el de Sant Jordi, que ha patit durant molts anys una de les vies més transitades de l’illa en ple cor de la parròquia». A la vegada, el president ha cregut que «és de justícia agrair i reconèixer les molèsties que els jordiers han patit per mor d’aquesta carretera», però ha avançat que s’obre una oportunitat de transformar i modernitzar aquest municipi.
Per la seva banda, l’alcalde de Sant Josep, Ángel Luis Guerrero, ha declarat que aquesta cessió «permetrà refer l’entrada al poble perquè sigui més humana, amb més espai per les persones, no una carretera de polígon industrial com ens va quedar per les obres de l’autovia». A més, ha celebrat que es faci realitat «una reclamació del poble des de fa molts anys»: «Els jordiers han estat molt insistents en aquesta reivindicació i des de l’Ajuntament sempre som reivindicatius amb el que ens demana la ciutadania».
«Aquesta cessió forma part del model de gestió viària impulsat al llarg d’aquesta legislatura al Consell d’Eivissa, amb la convicció que les travessies propietat de la màxima institució insular que transcorren per dins d’una localitat han de passar a ser propietat dels ajuntaments», afegeix la nota.
«Els pobles no poden estar pendents de la visió del departament de carreteres del Consell per decidir com han de ser els seus carrers i les seves avingudes», ha explicat el president, qui ha assenyalat que «han de ser els ajuntaments els qui dissenyin els pobles seguint allò que, conjuntament amb els vesins, trobin més adient». En aquest sentit, des del Consell d’Eivissa s’espera poder aplicar aquest model pròximament en la via E-10, per la que «ja se’n tenia un projecte aprovat llest per licitar-ne l’execució, però a on l’Ajuntament d’Eivissa vol executar un més ambiciós».