La presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, i el cap de Promoció Turística, Carlos Bernús, assisteixen en representació de Formentera aquests dies a la fira internacional turística, Fitur, que se celebra a Madrid.
La presidenta Ana Juan ha assenyalat que Formentera es mostra a Fitur com un destí “consolidat” i que a la fira s’està “treballant intensament des de l’àrea de Promoció Turística per potenciar el turisme tranquil i respectuós amb la nostra illa que volem” i per això “és mostra aquí a Fitur la Formentera de sol i platja que es combina amb la nostra riquesa natural, patrimonial, cultural, gastronòmica, esportiva…». Ana Juan també ha destacat, “amb prudència”, les “bones previsions del turisme nacional per a 2023, un mercat líder per a Formentera «, segons ha apuntat la presidenta.
Presentació
Avui, a l’estand de les Illes Balears, la vicepresidenta i responsable de Turisme ha fet una presentació de la destinació de Formentera davant la premsa i públic especialitzat. Alejandra Ferrer ha recordat els inicis del turisme a Formentera que va significar una millora de la qualitat de vida dels residents, però que a la vegada ha suposat molts reptes per aconseguir protegir-la i que segueixi sent una illa tranquil·la. “Aquest procés ha fet que hores d’ara l’illa tengui una identitat única, familiar, senzilla i amable on els seus amfitrions, que som els formenterers i formentereres, volem rebre als nostres convidats, que són els visitants, perquè gaudeixen de la seua singularitat, però cuidant-la”. En aquest sentit, s’ha projectat un vídeo titulat: Formentera, una illa per cuidar.
Dins les activitats promocionals, s’estan celebrant reunions amb portals webs especialitzats en dades i reserves, revistes, agents de viatges i operadors turístics, entre d’altres. “D’aquesta manera volem reforçar la promoció en el que des del 2022 s’ha convertit en el principal mercat per a Formentera, per poder incrementar l’arribada de turistes nacionals en els extrems de temporada o directament en la temporada baixa, ja que per proximitat aquestes visites poden ser més fàcils”, segons ha declarat Alejandra Ferrer.
‘Blue Islands, illes blaves i circulars’
Després de la presentació, la presidenta del Consell ha participat en el esdeveniment ‘Blue Islands, illes blaves i circulars’ juntament amb representants d’altres illes espanyoles i de la Mediterrània. Ana Juan ha participat en la taula rodona ‘Dones liderant el canvi’ i ha parlat dels “efectes de la triple insularitat en una illa que a l’hivern pateix la falta de connectivitat, qüestió que per fi ja s’està garantint i d’altra, l’excés d’embarcacions que patim al nostre litoral, uns del més massificats de la Mediterrània. Juan ha insistit que és necessari posar límits, i com exemples de treball que s’està fent per part de les administracions ha destacat el control dels fondejos al parc natural, la regulació d’entrada de vehicles a l’illa o la pionera regulació i protecció de s’Estany des Peix”. “Treballam per aconseguir l’equilibri entre l’activitat turística i la qualitat de vida dels nostres residents”, ha afegit Ana Juan.
Enguany, l’estand de les Illes Balears està inspirat en la posidònia oceànica i Formentera té un apartat específic amb divers material promocional sobre les opcions de fer turisme principalment familiar fora de la temporada alta.
El mercat nacional a l’any 2019 (any precovid) representava el 29 %, sent el segon darrere de l’italià (37,2 %). Aquest any 2022 ha superat a l’italià per 11,17 punts, ha representat el 39,28 % dels visitants, mentre que l’italià ha representant el 28,01 %. Al 2021 va representar el 50,68 % i al 2020 el 75,56 %. però varen ser dos anys marcats per la pandèmia en què el mercat de proximitat es va incrementar per aquest motiu.