El conseller del Departament de Xarxa Viària del Consell Insular d’Eivissa, Mariano Juan, juntament amb la regidora de Governació de l’ajuntament de Sant Antoni de Portmany, Neus Mateu, s’han reunit amb una representació de l’associació de vesins de Can Bonet i tècnics del departament per informar-los de les actuacions que s’han realitzat al creuer de Can Guillemó per garantir la seguretat en aquesta zona i presentar-los tres opcions de traçat del pas de vianants que han demanat els vesins perquè puguin debatre entre ells quina de les tres opcions seria la millor, atès la seua longitud de més de 250 metres, possibles terrenys expropiats, etc. Els tècnics del departament varen presentar les tres propostes i ara s’obri un procés de participació i debat entre els vesins perquè valorin la solució més adequada.
Juan els va detallar les actuacions concretes que ha dut a terme el Consell d’Eivissa i que ja es varen tractar a la darrera reunió que es mantinguè amb l’associació el passat 20 d’abril de 2022, com han estat millorar la senyalització del semàfor, reduir la velocitat màxima del tram de 80 km/h a 50 km/h i demanar permís al gestor de la Carretera, el Govern de les Illes Balears, per tal de poder situar senyals lluminosos en aquest tram, llums que varen arribar abans de Nadal però que no eren el model adequat i s’hagueren de demanar unes altres que s’instal·laran als llarg dels pròxims dies.
A més, com que el procés de construcció d’un pas de vianants és llarg i per tal d’avançar en seguretat Juan informà als vesins de la petició que s’ha fet des del departament a la Direcció General de Trànsit perquè habiliti un radar de control de velocitat a la zona. “L’objectiu prioritari és dotar de major seguretat al creuer i, mentre es treballi en opcions com un pas per a vianants, hem de poder donar als vesins solucions ràpides, com han estat les actuacions comeses ja pel departament o la instal·lació d’un radar” ha explicat el conseller.
Esta asociación no representa al barrio ni mucho menos. Son oportunistas que defienden intereses propios, del PSOE y del PI. Así de claro.
Ejecutar pasarela supondrá condenar para siempre el acceso a Can Bonet, porque si hay pasarela no se hará una rotonda en el futuro.
Lo que necesita ese punto es una ROTONDA SEMAFORIZADA, que es lo que estaba proyectado inicialmente (hace años) y que resolvería tanto la velocidad de los vehículos, como el deficiente acceso tanto peatonal como en vehículo al barrio. No puedo entender de ninguna de las maneras que no defiendan arreglar el acceso al barrio en su totalidad. Una pasarela no resolverá ni el acceso, ni la inseguridad qué hay. Además, poniendo pasarela se quitará el semáforo? ¿¿se imaginan a qué velocidad pasarán los coches?? es una burrada. Y la salida del barrio, que encima que ya no tenemos entrada directa, sería imposible si el tráfico no para nunca.
¿Qué pasa qué no se puede estudiar una rotonda? ¿por la existencia de un bar? ¿por la existencia de unas naves de construcción que no deberían estar allí ya que no es suelo industrial? es que es una vergüenza.
Una pasarela supondrá «desplazar» el problema, porque no se utilizará. La diferencia es que en ese caso el responsable será el que cruce por la carretera, ya que incívicos habrá siempre tanto al volante como a pie.
¿Ahora va a resultar que los de la asociación van a «mimar» a los propietarios de los terrenos a expropiar de ese cruce cuando han dado la espalda a residentes del barrio que estaban afectados por un pésimo y mal redactado proyecto de su amiguito Torres? ¿pero a qué juegan? ¿Qué intereses defienden??
¿ha pensado alguien lo bonita que va a quedar la entrada al barrio (ya bonita de por sí con todas esas naves y esa suciedad, pk, etc.) con una pasarelita allí plantada? cuidado con lo que se pide…sin conocimientos ni criterio no se puede ir por las administraciones lloriqueando y pidiendo chorradas inútiles.
Así es. Una pasarela elevada NO es la solución idónea. Es otro parche más en ese punto mal gestionado, mal diseñado e inseguro para todos.
Una pasarela quedará horrible. Que solucionen el acceso con una rotonda semaforizada y se dejen de parches. Y mientras tanto que se instalen radares fijos en los 2 sentidos.