El Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa ha donat llum verda al projecte de millora de la seguretat viària en la carretera que travessa Sant Francesc de ses Salines i que ha impulsat el departament d’Infraestructures Viàries del Consell Insular d’Eivissa amb un import d’execució previst de 200.000 euros.
Aquest projecte, que inclou un itinerari per a vianants, un pas de vianants elevat, estrenyiment de la calçada per reduir la velocitat del tràfic, nova il·luminació i noves parades de bus, respon a les sol·licituds que els vesins de la zona varen transmetre al conseller del departament, Mariano Juan, davant l’elevada sinistralitat d’aquesta zona, especialment els mesos d’estiu quan augmenta la intensitat del tràfic.
El conseller ha recordat que des del Consell Insular s’ha demanat en reiterades ocasions a la Direcció General de Tràfic la instal·lació d’un radar de control de velocitat en aquesta carretera per evitar la sinistralitat a un tram de la xarxa viària que, especialment els mesos d’estiu, suporta una intensitat de tràfic relativament elevada, ja que és carretera de pas al Parc Natural de ses Salines, amb accés a la platja i establiments comercials i d’oci.
“Hem rebut queixes dels vesins de Sant Francesc de ses Salines i davant el silenci de la DGT, que ha fet cas omís a les nostres peticions per instal·lar un radar, com vàrem fer per a Forada i ja hem fet per a Can Guillemó, hem decidit fer un projecte que, consideram, ajudarà a mitigar aquests problemes i solucionar, en part, els problemes que pateix aquest tram de la nostra xarxa viària”.
Juan ha avançat que, en les pròximes setmanes, també es presentarà un projecte de millora de la carretera de Forada que pateix, com la de Sant Francesc, una elevada sinistralitat i per la qual el conseller Mariano Juan també va sol·licitar a la DGT la instal·lació d’un radar “sense obtenir resposta”.
Sa DGT fa campanyes cada any per acabar amb sos accidents de tràfic a ses carreteres espanyoles. Algunes d’aquestes campanyes són a vegades dures de veure i de païr. Volen tocar sa sensibilitat de molta de gent i crec que ho aconsegueixen. Gràcies!
Entre campanya i campanya, no lis queda temps ni sous per adquirir i col.locar radars on fa falta? Sa carretera que va des-de Sant Jordi fins a Es Cavallet/Ses Salines n’ès una. Jo no demanaria un radar, sino dos: un pes tram de sa rotonda de St Jordi/Aeroport fins a St Fracisco. I s’altre de St Fracisco a sa bifurcació Es Cavallet/Ses Salines. He fet a peu tota aquesta via en s’hivern i no m’han atropellat de miracle. En s’estiu ni se m’ocurreix anar-hi a peu.
Per una altra banda, trob que un pas elevat per a vianants dins es Parc ‘Natural’, quedaria molt ‘polit’
Efectivamente, ¿qué pasa a los del Consell? ¿tienen una oferta de 3×1 en pasos peatonales elevados o qué? un paso elevado tiene un impacto paisajístico muy importante, sería alucinante que lo dejen instalar en pleno Parque Natural. Por otro lado,¿ por qué no se dejan de actuaciones caras y con impacto e instalan reductores de velocidad, radares y pasos semaforizados??
En Can Bonet – ses Païsses igual..no es necesario un paso elevado, al final no se utilizan y es peor la «supuesta solución» que el problema…no son accesibles para todos los usuarios del transporte público y el principio de accesibilidad universal se vulnera. El recorrido se alarga…y cuando se observa el bus llegar les puedo asegurar que se va a cruzar por debajo del hipotético paso elevado. Que se instalen radares y que se empiece a estudiar dotar al barrio de un acceso en condiciones de seguridad tanto para peatones como para vehículos, instalen una rotonda! allí hacía falta desde el principio. La asociación calló en su momento (en base a no sé que intereses) y ahora hay un pésimo acceso, peligroso e inútil, cuando tocaba una rotonda semaforizada. La entrada al barrio es horrible con el BIGMAT, las naves y el almacén de materiales, encima ahora plantean un paso elevado allí…para acabar de dejar bonita la entrada…la asociación de vecinos de can Bonet no juntan entre todos media neurona.