El president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Marí; el vicepresident segon i conseller insular de Transports, Javier Torres, i el director general d’ALSA, Víctor López, han presentat aquest divendres sis nous autobusos híbrids que s’incorporen a la flota del transport públic terrestre i que, a partir d’ara, entraran en funcionament en els serveis regulars que ofereix una de les quatre empreses concessionàries. Són vehicles moderns, amb motors híbrids i que contribuiran a l’estalvi de 85 tones de CO2 a l‘any, un canvi molt significatiu en matèria de mobilitat sostenible.
“Avui tenim una molt bona notícia per la mobilitat de la nostra illa i el transport públic. Acabem de presentar una renovació important de la flota d’autobusos d’Eivissa que s’incorporaran a treballar de manera imminent a les línies L10 i L14. Entre totes dues línies sumen més de 950.000 passatgers anuals”, ha manifestat el vicepresident segon i conseller insular de Transports, Javier Torres, durant la presentació dels sis nous autobusos híbrids.
Aquesta renovació de la flota continuarà aquest any de forma progressiva i té lloc després d’haver implementat nombres mesures per millorar el transport públic (com, principalment, el funcionament durant tot l’any de l’L19, les ampliacions de freqüències de les línies L15 i L41 i dels reforços de les línies autobús L2, L38, L42 i L50) amb les que s’ofereixen més serveis que mai, superant la xifra de persones usuàries del període anterior a la pandèmia. “Ara, més persones que mai es mouen en autobús a Eivissa, amb un increment del 25% de demanda. Això demostra que la nostra aposta per una mobilitat més sostenible està funcionant, malgrat les dificultats viscudes aquesta legislatura pels dos anys afectats per la Covid-19 i per treballar amb unes concessions caducades per culpa de no haver solucionat el problema durant les legislatures anteriors”, ha considerat Torres, qui ha precisat que gràcies a la feina del Departament de Transports realitzada aquesta legislatura i que s’ha fixat com a màxima prioritat solucionar aquest tema quan s’ha desbloquejat la tramitació del futur contracte de transport públic.
De fet, la incorporació d’autobusos nous es veu incentivada pels avanços en la licitació del servei de transport públic terrestre i que està provocant que les empreses ja s’estiguin preparant per complir les exigències del futur contracte”, ha assenyalat el vicepresident segon i conseller insular de Transports.
Per la seua part, el president del Consell Insular d’Eivissa, Vicent Marí, ha afirmat que Eivissa “està d’enhorabona” perquè el transport públic ja disposa de sis autobusos híbrids, de baixes emissions, amb una imatge renovada. “A més de millorar la qualitat del servei, amb aquests vehicles híbrids mostrem el nostre compromís amb el medi ambient gràcies a la reducció d’emissions de CO₂. L’objectiu és incorporar de forma progressiva nous autobusos per substituir aquells que tenen una edat molt elevada i, d’aquesta manera, continuar amb l’aposta de la institució insular d’oferir un transport públic més ampli, modern eficient”, ha valorat Marí.
Els autobusos que s’han presentat avui al Recinte Firal són d’última generació, marca MAN, model Lion’s City, i la seva característica més destacada és que tenen motors amb tecnologia híbrida, que redueixen considerablement les emissió de gasos efecte d’hivernacle (GEI) respecte als dièsel tradicionals.
Estalvi anual de 34.000 litres de combustible dièsel
Així, s’estima que l’entrada en operació dels sis autobusos híbrids suposarà un estalvi anual de 34.000 litres de combustible dièsel, amb el que s’obtindrà una reducció d’emissions de més de 85 tones de CO₂ a l’any.
A més, els sis autobusos que s’incorporen a la flota de vehicles del transport públic d’Eivissa compten amb els últims avanços quant a seguretat activa i passiva, ajuda a la conducció, així com per al confort dels viatgers.
En matèria d’accessibilitat, compten amb rampa per a l’accés de Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR) i dues places reservades per a cadires de rodes.
Per al director general d’Alsa, Víctor López, amb la incorporació d’aquests sis nous vehicles híbrids s’inicia un procés de renovació de flota que continuarà en els pròxims mesos.“Reduirem considerablement l’edat mitjana de la flota que opera a l’illa i millorarem el servei, del que es beneficiaran tant les persones residents com els milers de turistes que ens visiten, al temps que reafirmem el nostre compromís amb una mobilitat més sostenible”, ha assenyalat López.
Alsa és present a Eivissa des de 2016, any en què va adquirir l’empresa Voramar El Gaucho. En l’actualitat opera 25 línies de transport regular a l’illa dependents del Consell Insular d’Eivissa, així com 44 rutes de transport escolar i serveis discrecionals. Compta amb una flota de 88 autobusos i una plantilla formada per més de cent professionals.
Nous no ho son…matricula JVC (matrícula de darrers de 2016). Molt millor que el que hi ha ara sí, pero nous no.
A la vista està, no aquí per què no hi ha fotos, però es poden pasar a vore i comprobar-ho.
Salut per tots!
Nous no…com sempre «reciclats» de serveis de la península
Podeu deixar de fer passar articles redactats des del departament de comunicació d’Alsa i el Consell com a noticies?
Idò es DI d’avui, 14 de febrer, no en parla gaire bé d’aquestos autobusos: que a Madrid els subastaren per treure-se’ls de damunt per lo altament contaminants que eren, perque van amb diésel. En canvi es president des Consell diu que estam d’enhorabona en so compromís amb so medi ambient perque es nous autobusos híbrids estalviaran s’us d’una fotrelada de tones de diesel i per tant contaminaràn mancos. A lo millor es dia de presentació des ‘nous’ busos a Eivissa es polítics que hi eren, havien begut massa ví pagès? Així s’entendria que anunciassin ‘a bombo i platillo’ just lo contrari de lo que ès
Crec que els autobusos nuclears de la URRSS contaminen menys que el que contaminaven els anteriors.