El Consell Executiu ha aprovat els cinc convenis amb els ajuntaments de l’illa per un import total de 4.4000.000 euros amb l’objectiu de cooperar econòmicament amb els ajuntaments, per al finançament del servei públic integral de recollida i transport de residus urbans municipals de l’any 2023, amb una distribució, per a cada ajuntament, d’acord amb les dades de població tal i com es va establir al Consell d’alcaldes de data 22 de febrer de 2023.
Així, a l’ajuntament d’Eivissa amb una població de 50.715 persones, li correspon 1.447.026,78 euros (32,89% sobre el total), a l’ajuntament de Santa Eulària, amb una població de 40.548 persones, li correspon 1.156.936,64 euros (26,29% sobre el total), a l’ajuntament de Sant Josep amb una població de 28.813 habitants, li corresponen 822.107,52 euros (18,68% sobre el total), a l’ajuntament de Sant Antoni amb una població de 27.431 habitants li corresponen 782.675,57 euros i a l’ajuntament de Sant Joan de Labritja, amb una població de 6.703 habitants, li corresponen 191.253,49 euros, un 4,35% sobre el total.
Aquests convenis de col·laboració tenen per objecte regular les aportacions del Consell Insular d’Eivissa als cinc ajuntaments de l’illa per tal d’assistir als
consistoris en el finançament del servei públic integral de recollida i transport de residus urbans municipals, amb la finalitat de mantenir i garantir l’eficàcia de la prestació del servei i que repercuteixi en benefici de la ciutadania.