L’Ajuntament de Sant Josep ha publicat la licitació de les obres dels carrers Sòria, 19 i 20 des Port des Torrent, amb un traçat global de 1.600 metres de longitud, que permetran millorar el trànsit per aquests vials i dotar-los d’unes xarxes de subministrament adequades a la seva part urbana. El pressupost pel que surten a concurs aquestes feines és de prop de 600.000 euros amb l’IVA inclòs i el termini d’execució proposat és de tres mesos. Les empreses interessades en optar a aquesta encomana, ho poden fer fins el proper 28 de maig a través de la plataforma de contractació de l’Estat, al perfil de l’Ajuntament de Sant Josep, on es poden trobar els plecs del projecte.
Els carrers 19 i 20 des Port des Torrent disposen de voreres discontínues i molt intermitents i d’una capa asfàltica molt malmesa pel trànsit i el pas del temps, a més que en més de la meitat de l’àmbit projectat transcorre per zona no urbana (812 metres), tot i tractar-se d’uns vials oberts al trànsit fa molt de temps i que també disposen de pavimentat, en aquest cas de terra i asfalt, i també està molt deteriorat i irregular en la major part del traçat pel pas de vehicles a excessiva velocitat. En l’estat irregular del ferm que hi ha actualment, amb la manca d’un pendent adequat, en cas de pluja hi ha trams que pateixen embassaments d’aigua i compliquen tant de les persones com dels vehicles, especialment fora de la zona urbana.
Per tot això, la intervenció proposada mantindrà l’ample actual de la calçada, de 5 metres amb un carril per cada sentit de circulació, renovarà i donarà continuïtat als trams de voreres en zona urbana, d’1,5 metres d’ample, i es pavimentarà adequadament la part rústica del traçat.
Més enllà d’això, a les obres també es renovarà la xarxa de sanejament per donar-li el pendent necessari per evitar els freqüents embussos que pateix ara i es perllongarà el recorregut de las canonades per donar servei a totes les zones urbanes.
Pel que fa a la xarxa de distribució d’aigua, es substituiran les canonades actuals per unes més amples i amb capacitat per suportar pressions majors i dotades del necessari per poder segmentar el cabdal en cas d’avaria. També es deixarà preparades les conduccions per poder connectar amb la xarxa principal a l’avinguda de Sant Agustí en el futur.