El Consell Insular de Formentera ha inaugurat avui l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de Sant Ferran, situada al Centre Cultural de la localitat, un servei que podrà atendre a una població potencial de 4.500 persones i que era «molt necessari» a la zona, ha informat la institució insular en un comunicat de premsa.
L’oficina estarà oberta de dimarts a divendres, de 9 a 14 hores i serà atesa per un funcionari de l’OAC de Sant Francesc, «que és el mateix que, rotatòriament, es desplaça els dilluns a la Mola», ha explicat el conseller de Promoció Econòmica i Administració Insular, José Manuel Alcaraz. «Això, sumat al fet que el local és ja propietat del Consell, ha set fonamental perquè l’obertura d’aquesta oficina no hagi suposat cap cost addicional», han indicat les citades fonts de la institució.
Alcaraz ha destacat que es tracta d’un primer horari per atendre la gent de Sant Ferran i els seus voltants. «Si en el futur hi ha més afluència de públic i necessitam ampliar horari o ampliar personal, no dubtarem a fer-ho», ha garantit el conseller, qui ha recordat que l’OAC era un servei «molt necessari a Sant Ferran».
«És una manera d’acostar els ciutadans l’administració del Consell Insular, que no tot ha de fer-se a Sant Francesc. El ciutadà que vengui a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Sant Ferran també consumirà en els bars i les botigues de la localitat i és una manera de crear vida en els altres pobles», ha destacat.
L’OAC de Sant Ferran podrà atendre una població potencial de 4.500 persones tant del propi nucli urbà com des Pujols, Cala en Baster, des Ca Marí o de la venda des Carnatge. Alcaraz ha assenyalat així mateix que, en els últims temps, s’ha treballat molt en què la gent treballi telemàticament a l’hora de realitzar els registres d’entrada.
«En aquests moments hi ha un percentatge d’un 70% de ciutadans que fa els tràmits amb el Consell a través d’internet i un 30% que ho fa de manera presencial. Això ha permès que puguem procedir a aquesta descentralització de les oficines d’atenció ciutadana”, ha dit, al temps que ha recalcat que no volen «que ningú es quedi enrere amb aquesta bretxa digital que hi ha», sinó que «tothom tengui atenció ciutadana i com més prop de la seva casa, millor”.
Per la seva part, el president del Consell i conseller encarregat de la zona de Sant Ferran, Llorenç Córdoba, ha recordat que la creació d’aquesta OAC la va proposar Sa Unió des de l’oposició en la passada legislatura. «Pensam que és molt important, partint de la base que l’administració ha d’estar al servei del ciutadà i no a l’inrevés», ha afirmat.
A més, ha afegit que Sant Ferran «ha set un poble maltractat en les últimes legislatures»: «No s’han fet les inversions que s’havien de fer, no s’ha tengut en compte i el que hem volgut fer nosaltres és corregir això en la mesura que sigui possible amb aquesta actuació i altres que tenim programades i que vàrem recollir en les reunions prèvies a les eleccions amb el vesins de la zona», com l’obertura del carrer de Guillem de Montgrí o la millora de la seguretat a la plaça de l’Església.