El ciclo Anem al cine inicia un nuevo trimestre de proyección de películas en los Multicines Ibiza este jueves 19 de octubre.
Un total de diez filmes se podrán ver cada jueves hasta el 28 de diciembre.
Se trata de filmes de diversas cinematografías, procedentes de lugares como Francia, China, Irán o España, muchas de ellas premiadas en festivales pero imposibles de ver como estreno en las salas habituales de Ibiza, ya que no pertenecen al cine mainstream o taquillero.
El ciclo comienza el 19 de octubre con Scarlet, de Pietro Marcelo; sigue el 26 de octubre con El regreso de las golondrinas, de Li Ruijun; continúa con Mi crimen, de François Ozon, el 2 de noviembre; sigue el 9 de noviembre con Los osos no existen, de Jafar Panahi; el 16 de noviembre con Una bonita mañana, de Mia Hansen-Løve; el 23 de noviembre con Upon entry (La llegada), de Alejandro Rojas y Juan Sebastián Vásquez; prosigue el 30 de noviembre con Cerrar los ojos, de Víctor Erice; continúa el 14 de diciembre con Passages, de Ira Sachs; sigue el 21 de diciembre con Orlando. Mi biografía política, de Paul B. Preciado y se cierra el 28 de diciembre con Saint Omer: El pueblo contra Laurence Coly, de Alice Diop.
LAS PELÍCULAS, AL DETALLE:
19 d’octubre
SCARLET (L’envol)
França. 2022. (100′). Drama romàntic. (VOSE)
Direcció: Pietro Marcello
Intèrprets: Raphaël Thiery, Juliette Jouan, Noémie Lvovsky, Louis Garrel, Yolande Moreau, François Négret, Ernst Umhauer, Inès Es Sarhir
En algun lloc del nord de França, a principis del segle XX, Juliette creix sola amb el seu pare, Raphaël, un soldat que va sobreviure a la Primera Guerra Mundial. Apassionada pel cant i la música, la jove solitària coneix un estiu un mag que li promet que algun dia arribaran veles escarlates i la portaran lluny del seu poble. Juliette mai deixarà de creure en la profecia. I intentarà obrir-se camí en una època d’invents i grans somnis. La darrera obra de Pietro Marcello, de qui el cicle Anem al cine ja va projectar al seu dia l’excel·lent Martin Eden.
Millor Direcció al Festival de Sevilla 2022
26 d’octubre
EL REGRESO DE LAS GOLONDRINAS (Yin Ru Chen Yan)
Xina. 2022. (131′). Drama/Vida rural. (VOSE)
Direcció: Li Ruijun
Intèrprets: Wu Renlin, Quing-Hai, Yang Guangrui, Zhao Dengping,Wang Cailan
La humil i senzilla Ma, i el tímid Cao –repudiats per no tenir parella– han estat expulsats de les seues respectives famílies i obligats a contraure un matrimoni concertat. Ara, hauran d’unir les seues forces per construir una llar on sobreviure i aprendre a conèixer-se mentre conviuen al camp. Enmig de l’adversitat, comença a forjar-se entre ells un vincle, ja que tant Ma com Cao, en sintonia amb els cicles de la Terra, es creen un refugi on poden prosperar.
Espiga d’Or al Festival de Valladolid – Seminci 2022
2 de novembre
MI CRIMEN (Mon crime)
França. 2023. (102′). Comèdia dramàtica. (VOSE)
Direcció: François Ozon
Intèrprets: Nadia Tereszkiewicz, Rebecca Marder, Isabelle Huppert, Fabrice Luchini,
Dany Boon, André Dussollier
Adaptació d’una obra de teatre de Georges Berr i Louis Verneuil. Està ambientada a la dècada de 1930 a París, i narra la història de Madeleine Verdier, una actriu jove sense diners i sense talent, que és acusada de l’assassinat d’un famós productor. Per a sobreviure i no morir de fam, es veurà obligada a confessar aquest crim, que no ha comès. Ajudada per la seua millor amiga, Pauline, una jove advocada a l’atur, és absolta al·legant defensa pròpia. Aleshores comença una nova vida, plena de glòria i èxit, fins que la veritat surt a la llum. Una agradable comèdia d’època amb aire de vodevil, tan lleugera i teatral com brillant i reivindicativa.
9 de novembre
LOS OSOS NO EXISTEN (Khers Nis)
Iran. 2022. (107′). Drama romàntic. (VOSE)
Direcció: Jafar Panahi
Intèrprets: Jafar Panahi, Naser Hashemi, Vahid Mobasheri, Mina Kavani
Rodada en la clandestinitat per Jafar Panahi –autor de títols com El círculo, A través de los olivos o Taxi Teheran (les dues darreres projectades a Anem al cine)–, poc abans de ser detingut i sentenciat a una pena de presó de 6 anys, Los osos no existen és una obra major dins de la filmografia del mestre iranià. Un monument al compromís de l’artista amb l’art, la societat i la llibertat d’expressió; la nova pel·lícula de Jafar Panahi se centra en una història d’amor impossible, a la qual els amants han de mantenir la seua relació en secret per por a la societat. La sola existència d’aquesta pel·lícula és gairebé un miracle. Imprescindible.
Gran Premi del Jurat al Festival de Venècia.
16 de novembre
UNA BONITA MAÑANA (Un beau matin)
França. 2022. (112’). Drama romàntic/Malaltia (VOSE)
Direcció: Mia Hansen-Løve
Intèrprets: Léa Seydoux, Pascal Greggory, Melvil Poupaud, Nicole Garcia, Camille Leban Martins, Sarah Le Picard, Pierre Meunier
Sandra viu amb la seua filla de 8 anys i té cura del seu pare –qui pateix una malaltia neurodegenerativa–, mentre lluita per aconseguir una llar recomanable per a la gent gran. Ell és un professor de filosofia jubilat, la memòria, la visió i la independència del qual s’estan esvaint. Quan Sandra es trobi amb el seu vell amic Clément, saltarà una espurna, que els porta a iniciar una aventura… encara que aquest manté actualment una relació. Mia Hansen-Løve és una reconeguda realitzadora francesa, de qui el cicle Anem al cine ha projectat recentment L’illa de Bergman.
Nominada a Millor Actriu (Seydoux) als Premis del Cinema Europeu 2022.
23 de novembre
UPON ENTRY (La llegada)
Espanya. 2022. (74’). Thriller psicològic
Direcció: Alejandro Rojas, Juan Sebastián Vásquez
Intèrprets: Alberto Ammann, Bruna Cusí, Ben Temple, Laura Gómez, Nuris Blu, Gerard Oms
Diego, urbanista veneçolà, i Elena, ballarina barcelonina, es muden als Estats Units, amb els seus visats en regla, per començar una nova vida. La seua intenció és impulsar les seues carreres professionals i formar una família a “la terra de les oportunitats”. Però en entrar a la zona d’immigració de l’aeroport JFK de Washington, són conduïts a la sala d’inspecció secundària, on seran sotmesos a un desagradable procés d’inspecció, per part dels gents de duanes i a un interrogatori psicològicament extenuant, en un intent de descobrir si la parella pot tenir alguna cosa a amagar. Òpera prima d’Alejando Rojas i Juan Sebastián Vásquez.
Premi Fipresci al Tallinn Black Nights Film Festival 2022
30 de novembre
CERRAR LOS OJOS
Espanya. 2023. (169’). Drama/cinema dins del cinema
Direcció: Víctor Erice
Intèrprets: Manolo Solo, José Coronado, Ana Torrent, María León, Soledad Villamil, Petra Martínez, Mario Pardo, Josep Maria Pou, Juan Margallo
Un cèlebre actor espanyol, Julio Arenas, desapareix sense deixar rastre durant el rodatge d’una pel·lícula. Tot i que mai no s’arriba a trobar el seu cadàver, la policia conclou que ha patit un accident a la vora del mar. Molts anys després, aquest misteri torna a l’actualitat, arran d’un programa de televisió que pretén evocar la figura de l’actor; s’hi ofereixen com a primícia imatges de les últimes escenes en què va participar, rodades pel que va ser el seu íntim amic, el director Miguel Garay. La pel·lícula més recent de Víctor Erice, després d’un llarg de temps de silenci en la direcció del llargmetratges. Festival de Cannes 2023: Secció «Cannes Premiere» (Fora de concurs)
14 de desembre
PASSAGES
França. 2023. (91’). Drama romàntic/Erotisme (VOSE)
Direcció: Ira Sachs
Intèrprets: Franz Rogowski, Ben Whishaw, Adèle Exarchopoulos, Erwan Kepoa Falé, Arcadi Radeff
Durant el seu darrer dia de rodatge a París, el director de cinema Tomas (Franz Rogowski) inicia, de manera impulsiva, una excitant relació amorosa amb una jove mestra d’escola, Agathe (Adèle Exarchopoulos), a qui coneix a una discoteca, la qual cosa suposa creuar una línia vermella en la seua relació amb Martin (Ben Whishaw), amb qui porta quinze anys de convivència. Però quan Tomas ho explica al seu marit, sorgeix una relació apassionada entre tots tres marcada per la passió, la gelosia i el narcisisme. Els problemes apareixen quan el mateix Martin manté una aventura amb una altra persona.
21 de desembre
ORLANDO, MI BIOGRAFÍA POLÍTICA
França. 2023. (98’). Documental/No-binarisme. (VOSE)
Direcció: Paul B. Preciado
El 1928, Virginia Woolf publica Orlando, la primera novel·la en què el personatge principal canvia de sexe enmig de la història. Un segle més tard, el filòsof Paul B. Preciado decideix escriure una carta a Virginia Woolf: el seu Orlando ha sortit de la ficció i porta una vida que mai no hauria imaginat. Preciado convoca un càsting a l’espai públic i a les xarxes socials: «Qui són els Orlandos contemporanis?» A través d’un viatge poètic i un recorregut polític, la pel·lícula traça el retrat d’un món en transformació mentre explora la transició de gènere no només com una mera producció d’identitat, sinó com un viatge transformador i una pràctica d’invenció de llibertat .
Premi Especial del Jurat a la Berlinale 2023.
28 de desembre
SAINT OMER. EL PUEBLO CONTRA LAURENCE COLY
França. 2023. (122’). Drama judicial/Maternitat
Direcció: Alice Diop
Intèrprets: Kayije Kagame, Guslagie Malanda, Valérie Dréville, Aurélia Petit
Tribunal de Saint Omer. La jove novel·lista Rama –qui en aquests moments està embarassada– assisteix al judici de Laurence Coly, una immigrant que es veu forçada a abandonar la seua filla de 15 mesos. La qual està acusada d’haver-li causat la mort, en deixar-la abandonada durant la pujada de la marea en una platja del nord de França. Però a mesura que avança el judici, les paraules de l’acusada i les declaracions dels testimonis, faran que Rama es senti preocupada pel propi embaràs, fent que trontollin les seues conviccions, mentre posarà en dubte fins i tot la validesa del judici.
Gran Premi del Jurat i Millor òpera prima al Festival de Venècia 2022
Millor pel·lícula i millor guió al Festival de Sevilla 2022