@Noudiari / El president del Consell d’Eivissa, Vicent Serra, ha assistit a la segona jornada de seguretat en macroespectacles que s’ha celebrat a la seu del Consell aquest matí, i en el que s’ha treballat per aprovar un reglament per controlar l’aforament i la seguretat a les sales de festa, un tema que resulta especialment sensible a Eivissa. A la reunió també han estat presents la consellera balear d’Administracions Públiques, Núria Riera; els consellers insulars de Treball, Comerç, Indústria i Noves Tecnologies, Vicent Roig; de Turisme, Carmen Ferrer; el director general d’Interior, Emergències i Justícia, Sergi Torrandell, i representants dels diferents ajuntaments de l’illa i cossos i forces de seguretat de l’Estat.
Una llei unificarà les ordenances municipals
A la sortida de la reunió, la consellera balear Núria Riera ha assegurat que s’està fent feina en una nova Llei d’Activitats, que es troba en procés de modificació al Parlament i permetrà al Consell realitzar un reglament per homogeneïtzar la normativa de tots els ajuntaments en aquesta matèria, ja que, fins al moment, cada municipi emet les seues ordenances i estableix els seus propis controls i inspeccions.
Així, aquesta nova regularització hauria de traduir-se en revisions periòdiques a aquests establiments, i que el control i seguretat de les sales de festa es realitzi d’una manera més àgil, dinàmica i eficient. La consellera d’Administracions Públiques ha destacat la importància de “sensibilitzar tant els ajuntaments com als propietaris dels establiments per a que tothom compleixi amb el reglament i es previnguin accidents”.
Núria Riera ha explicat que aquestes reunions periòdiques pretenen “analitzar els problemes que es donen en aquests establiments i treballar de manera coordinada per a que els espectacles a Eivissa comptin amb la major seguretat possible”. Per la seva banda, el president del Consell eivissenc, Vicent Serra ha explicat que es tracta d’un tema “sensible” a Eivissa que cal «ordenar i regular». En aquest sentit, el conseller Vicent Roig ha afegit que “mitjançant aquest reglament, que tendrà validesa insular, també s’establiran els sistemes tècnics per fer controls instantanis d’aforament als locals de festa”.
Esto es un paripé, y si no me creen tiempo al tiempo. Me explico, primero a ver cuánto tiempo tarda en estar listo este reglamento y segundo, a ver cuántos controles de aforo se hacen la temporada que viene en las discotecas, que tienen por ley un aforo muy inferior a la gente que acogen. Pido valentía a las instituciones competentes para que hagan estos controles en Pachá, Amnesia y otras discotecas… pero me temo a que no va a ser así. me apuesto un café con quien quiera que el año que viene por estas fechas no se habrá realizado ni un solo control de aforo en las grandes discotecas de la isla. ¿Alguien acepta?