Els 23 centres educatius de les Illes Balears seleccionats que participen en la IX edició de RetoTech, el gran repte tecnològic de la Fundación Endesa, han rebut avui els kits dotats de materials de robòtica, programació i impressió 3D per a començar a treballar en les seves iniciatives.
RetoTech és una iniciativa educativa amb la qual la Fundación Endesa, en col·laboració amb les conselleries d’Educació de les set comunitats autònomes participants (Andalusia, Aragó, Illes Balears, Canàries, Catalunya, Extremadura i Madrid) i el suport de BQ Educació, fomenta les vocacions STEM entre els joves del nostre país, reptant als docents i alumnes a desenvolupar a l’aula iniciatives que incloguin robòtica, programació i impressió 3D i resolguin necessitats reals del seu entorn escolar o social.
El conseller d’Educació i Universitats, Antoni Vera, ha destacat la importància que els alumnes tenguin accés a l’ús de la tecnologia com a “element necessari per a fomentar les vocacions STEM” i ha posat de manifest “els excel·lents resultats que el programa ha tengut en edicions anteriors”.
“Durant aquest anys hem pogut veure com la inventiva, la innovació i la capacitat de cooperació dels alumnes i professors de les Illes Balears s’ha traduït en projectes tecnològics que son capaços de donar respostes concretes i reals que milloren els entorns escolars”, ha declarat el director general d’Endesa a les Illes Balears, Martí Ribas.
Enguany participen en aquest repte tecnològic un total de 215 centres educatius de les comunitats autònomes de Madrid, Aragó, Andalusia, Catalunya, Extremadura, Illes Balears i Canàries, i tots hauran de superar els tres reptes que proposa aquesta iniciativa: “com domotitzar una casa intel·ligent”, “controla la teva casa domòtica” i el “projecte tecnològic d’un teatre robòtic”. D’ells, 23 són centres de les Illes Balears, dels quals 9 són de Primària i 14 de Secundària.
En aquesta edició, la Fundación Endesa concedirà 17 premis en total, dels quals tres són nacionals i 14 autonòmics, dos per cada comunitat autònoma participant. Tots aquests premis s’atorgaran als millors projectes en un Festival al final d’aquest curs acadèmic, i es triaran tenint en compte l’originalitat i creativitat del projecte, l’aplicabilitat a una necessitat real i la seva justificació, la competència tècnica i la dimensió estètica i artística del treball realitzat.
D’altra banda, els professors de cada centre educatiu participant ja han començat a rebre la formació semipresencial i comptaran amb seguiment i suport durant tot el projecte. D’aquesta manera estaran llestos per a ensenyar als alumnes i començar a desenvolupar els projectes tecnològics, que podran presentar al Festival final.