@D.V./ Després de la bona experiència d’aquest 2013, Eivissa i Formentera tornaran a anar a les grans fires turístiques internacionals amb un estand propi i separats de les Illes Balears. Així ho han assegurat les conselleres insulars de Turisme d’Eivissa, Carmen Ferrer, i de Formentera, Alejandra Ferrer, que es presentaran amb una promoció pròpia a la propera World Travel Market que es celebrarà a Londres entre els dies 4 i 7 de novembre.
“Els touoperadors ens van suggerir que ens havíem de diferenciar de l’ ‘illa gran’ i desenvolupar una marca diferenciada, un producte propi” ha comentat Alejandra Ferrer a la roda de premsa de presentació, qui ha destacat que “Mallorca té més ols i enllaços, i promorcionar-nos junts ens perjudica”. Eivissa i Formentera, a més, també estaran representades a l’estand de l’Agència Balear de Turisme, que estarà a l’interior del pabelló espanyol, gestionat per Turespaña.
Un estand ben situat i amb aportació privada
L’estand pitiús és més gran que el que es va contractar l’any passat, comptarà amb 42 metres quadrats, i estarà ubicat al costat dels stands d’Andalusia i Catalunya. “Es tracta d’un espai que no està al fons de la fira, sinó més al centre, i al costat del passadís central. Pensem que és una molt bona ubicació” ha explicat Carmen Ferrer. L’estand costa 32.000 euros, dels quals Eivissa aporta el 70% i Formentera n’aporta el 30%.
Dins l’aportació eivissenca, el Consell d’Eivissa ha pagat el 20% del seu cost, i la resta ha anat a càrrec de l’aportació privada. A més de les institucions públiques, hi haurà 5 entitats privades que actuaran com a coexpositors: Ecoibiza, Sirenis, Ibiza Gran Hotel, Sunset & Sea (que agrupa les estacions nàutiques de Sant Antoni i Sant Josep) i l’Estació Nàutica de Santa Eulària.
La consellera eivissenca Carmen Ferrer ha destacat que tots els ajuntaments estan representats a aquesta fira i que, a més, hi ha molta participació de les empreses privades, amb una agenda plena de reunions de feina. “El que es pretén es posar en valor la diferenciació de l’illa d’Eivissa, i també de Formentera, i poder explicar millor aquesta diferenciació respecte les altres illes”, ha afegit.
A la recerca del turisme “plus 55”
Per part d’Eivissa, a la WTM es presentarà un nou fulletó, titulat 55+, que es destina al mercat de persones amb més de 55 anys. “Una edat excepcional per viatjar perquè, moltes vegades, no tenen càrregues familiars, tenen l’opció de comptar amb més temps lliure i una millor situació econòmica, i valoren molt les sortides a la mar, fer esport o gaudir de la bona gastronomia i la cultura”, ha comentat Carmen Ferrer. També es presentarà una nova edició del fulletó sobre turisme rural, que s’ha actualitzat amb sis agroturismes més. Així mateix, es presentaran les rutes patrimonials impulsades per les conselleries de Cultura i Turisme.
Com a activitat esportiva, es presentarà la mitja marató de Vila, prevista pel dia 1 de maig de 2014, en una convocatòria a la que es pretén comptar amb clubs i federacions d’atletisme per animar-los a participar i oferir-los una inscripció gratuïta si ho fan amb antelació. L’agenda també inclou dos presentacions, una a periodistes i una altra a agents de viatge, sobre els 40 anys de mercadets hippies a Eivissa, una celebració que comptarà amb música chill-out, degustació de productes i fotografies antigues.
Per la seva part, Formentera presentarà un nou catàleg de diving i submarinisme, a més de tornar a incidir en la campanya ‘Descubre Formentera’ enfocada a allargar la temporada en els mesos de maig i octubre, i els seus fulletons explicacions sobre platges, bodes, o de l’agenda d’esdeveniments esportius.