@Noudiari/ El vicepresident primer del Consell Insular, Mariano Juan, i la consellera de Mobilitat, Pepa Costa, s’han reunit aquest matí amb representants de l’empresa concessionària del transport públic de passatgers per carretera, Voramar el Gaucho, que és la titular de les línies 45 i 35 d’autobús, atesos els anuncis realitzats per aquesta empresa sobre la possible reducció de freqüències i línies, pels suposats perjudicis econòmics que els ha suposat l’entrada en funcionament del CETIS.
En la reunió s’ha recordat que les línies 35 i 45 es mantenen fora de la concessió de transport públic que té Voramar el Gaucho. Per poder prestar aquest servei, es signa anualment un contracte-programa que tenen un import de prop de 200.000 euros entre els dos i que, en quedar fora de concessió, no es veuen afectats per cap eventual reducció de freqüències.
En aquest sentit, el contracte-programa de la Línia 45 es manté, com tots els anys, fins a 31 de desembre. El Consell disposa de diners per abonar-lo i es signarà en el quart trimestre de l’any. En tractar-se d’una línia urbana, s’està en negociacions amb l’Ajuntament d’Eivissa per determinar qui se’n farà càrrec a partir de 2014, però en cap cas es té la intenció de suprimir aquesta línia.
No es descarta que es redueixin les freqüències
La consellera de Mobilitat, Pepa Costa, ha manifestat que cap de les dos línies “no es treuen”. “Es mantendrà el contracte-programa i la intenció de les institucions és mantenir-les”, ha afirmat.
Sobre la possible reducció de freqüències anunciada per Voramar el Gaucho, el Consell ha demanat que no es limitin a prestar el mínim que marca la concessió, sinó que ho estudiïn línia per línia. “Som conscients que l’empresa passa per una situació econòmica delicada, així ho mostren les auditories que presenten, però esperam que puguin reconsiderar la situació”, ha explicat Costa.
S’ha acordat que el proper 1 de novembre hi haurà uns nous horaris sobre com quedaran les línies i que aquests possibles canvis no entraran en funcionament fins el 15 de novembre, de forma que els usuaris puguin tenir-ne coneixement amb antelació.
Costa ha recordat que la decisió de reduir freqüències és “unilateral” de l’empresa concessionària i ha lamentat que «l’entrada en funcionament del CETIS estigui provocant aquestes situacions». A més, s’ha acordat que el Consell farà gestions davant l’Ajuntament d’Eivissa perquè es posi en funcionament la parada prevista davant l’antiga Delegació del Govern i que totes les parades urbanes permetin tant la pujada com la baixada de passatgers, ja que es considera que no poder fer-ho és una de les causes de la davallada en el nombre de passatgers.