La Comissió Qualificadora de Documents de les Illes Balears, òrgan en què participa el Consell Insular de Formentera a través de la persona encarregada del
l’Arxiu, Jahmila Canale, es va constituir el passat 9 de juliol, ha informat la institució insular en un comunicat de premsa.
«Aquesta comissió tècnica és un òrgan vital per a la gestió documental a les nostres illes, ja que és l’encarregada de valorar els terminis de conservació i el règim d’accés dels documents custodiats als arxius. Les taules de valoració que se’n derivin possibilitaran actuar de forma segura, unificada i consensuada a totes les illes, i facilitaran l’optimització de l’espai dels dipòsits, ja que el dictamen de la comissió és un requisit necessari per a l’eliminació de documents», han explicat.
D’acord amb les reclamacions del Consell de Formentera respecte l’anterior Llei 15/2006 de 17 d’octubre d’arxius i patrimoni documental de les Illes Balears, la comissió actual tendrà un funcionament adequat a les característiques de cada illa, amb la creació de grups de treball flexibles que tenen l’únic requisit d’estar coordinats per un membre de l’esmentada comissió, han afegit.