@D.V./ A última hora, els grups municipals que conformen l’equip de Govern -PP i PREF- s’han desmarcat de la moció d’EPIC-Eivissa per reformular el sistema en el que es reparteixen els fons de la publicitat institucional als mitjans de comunicació. Tot i que fins dilluns, el PP i el PREF estaven a favor de la iniciativa, dimarts van decidir reconsiderar la seva opinió. “Espero que aquest canvi d’opinió no tingui res a veure amb el meu anunci que no donaré suport als pressupostos municipals” ha comentat el regidor d’EPIC-Eivissa, Toni Villalonga, durant la seva intervenció, i ha defès que la seva moció proposa una reforma “objectiva, transparent i honesta” per atorgar la publicitat institucional.
Crítiques a una moció «personalista»
Villalonga ha recordat que la seva moció proposa repartir la publicitat segons els criteris d’empreses i institucions especialitzades en estudis de mercat i difusió de mitjans de comunicació, com l’EGM, l’OJD, l’IBES i el FUNDACC, ha reclamat que s’estableixi un sostre de despesa de publicitat institucional del 0’6% sobre el pressupost total, i ha instat als demés grups a aprovar la moció ara, en el cas que estiguin d’acord, “i no utilitzin excuses”.
Les crítiques de la resta de grups polítics no s’han centrat en els detalls de la moció sinó en l’afany de protagonisme de Villalonga. Així, el regidor de PSOE-Pacte, Marc Costa, li ha retret que si aquesta proposta va néixer en el si de la Comissió Informativa Especial sobre publicitat institucional, s’hauria d’aprovar dins aquest marc: “Vostè ha volgut avançar-se i penjar-se les medalles. S’ha de treballar sense personalismes, però ja veim quin és el seu tarannà”.
Vicent Ferrer, d’Eivissa pel Canvi, també li ha recriminat que “aquesta proposta es va gestar dins la Comissió. No la va inventar vostè!”. Per la seva banda, el regidor Alejandro Marí, del PP, ha comentat que en els propers pressupostos ja es contempla el sostre de despesa del 0’6%, i ha assegurat que “es continuarà treballant en aquest tema”.
S’aproven els nous imposts
El Ple municipal també ha aprovat l’anunciat projecte de modificació dels imposts. Així, l’Impost de Construcció, Instal·lacions i Obres passarà del 4 al 3’8%, i l’Impost de l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana es redueix del 29 al 27%. En el cas de l’Impost de Béns Immobles (IBI) es manté el gravamen al 0’82% i s’estableix una bonificació del 65% per aquelles famílies nombroses que tinguin immobles amb un valor cadastral igual o superior a 120.001 euros.
Segons el tinent d’Alcalde de l’Àrea Econòmica, Joan Mayans, “es tracta d’un dia feliç pels ciutadans d’Eivissa”, i ha assegurat que aquesta congelació i, fins i tot, petit descens d’impoots, demostra que al Consistori “s’estan fent bé les coses”. Per la seva banda, el regidor de PSOE-Pacte Alfonso Molina ha criticat que “per una banda l’Ajuntament congeli l’IBI però que, en canvi, augmenti el preu de les escoletes municipals», i els ha acusat d’acarnissar-se econòmicament amb els més desfavorits.
La propuesta de realizar un reparto de publicidad institucional, se incorporó a la Comisión Informativa Especial, a raíz de una propuesta NUESTRA, de m.c. EPIC, que formulamos en el pleno del pasado 30 de mayo y votada por mayoría. Por tanto, SÍ QUE NOS LA INVENTAMOS NOSOTROS, en contra de lo que se afirma en la noticia.
Y por supuesto, nos preocupa que la comisión no se reuna en semanas y que esta propuesta, que probablemente sea lo único positivo de todo el caso, quede en saco roto y la distribución del dinero público se realice de forma discrecional, arbitraria y opaca.
Enlace del video del pleno 30 de mayo:
http://www.eivissa.es/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=5235%3Aple-ordinari-de-30-de-maig-de-2013&catid=262%3Avideonoticies&Itemid=819&lang=ca
Toni no piensas de verdad que eres muy friki?
¿Aquí cuando alguien intenta de poner luz a las cuentas que manejan los grandes partidos se le llama Friki?
Aquí lo que hay es mucho seguidor del palo y la zanahoria y mucho “payes reciclado” que ya le va bien que sean siempre los mismos los que defiendan sus intereses particulares.
Adelante con las nuevas iniciativas de movimientos ciudadanos como EPIC
entre payes y friki me quedo con lo primero aunque lo utilices de forma despectiva.
FriKI
Toni frikilonga
El Sr. Vilallonga no se ha leído aún la ley de publicidad institucional de les Illes Balears de 2010?
Pues fue aprobada en el Parkament cuando él todavía no era ni siquiera concejal. Parece que viene ahora a inventar la solución que ya es ley hace 3 años. Si eso no es afán de protagonismo…