L’Ajuntament de Sant Josep ha celebrat aquest matí al Centre de Cultura Can Jeroni la segona i darrera sessió de la Mesa de Turisme d’enguany, on l’alcalde del municipi, Vicente Roig, i la coordinadora de Turisme, Eva Ruiz, han fet un balanç detallat de la temporada 2024 i de les accions promocionals que executa el municipi junt amb diferents agents del sector, entre ells representants de patronals, empresaris, hotelers i restauradors. La mesa també ha comptat amb la presència del director insular de Turisme d’Eivissa, Juan Miguel Costa.
En termes generals, la valoració dels agents i de l’Ajuntament coincideix en que la d’enguany ha sigut una bona temporada turística on, si bé les xifres d’ocupació i els balanços comercials han disminuït lleugerament en comparació a una temporada, la de 2023, definida com “insuperable”, el sector ha desenvolupat la seva activitat d’una manera excel·lent.
Paral·lelament s’ha fet una valoració positiva de les millores en els serveis de transport al municipi (bus i taxi), així com de l’oferta complementària que ofereix l’Ajuntament de Sant Josep a través de les diferents iniciatives que es celebren des de la primavera fins esgotar la temporada el mes d’octubre.
Més enllà d’això, des de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia s’ha pres nota de les principals peticions dels representants hotelers, restauradors i demés membres que han assistit a la mesa i s’han presentat els resultats de les principals accions promocionals i esdeveniments que han tingut lloc enguany al municipi, on destaquen la I Fira de sa Patata Eivissenca, celebrada el 18 de maig, i la vuitena edició de la Fira de la Sal, que va tenir lloc entre els dies 17 i 20 d’octubre.
Ambdues iniciatives, que entre altres factors tenen l’objectiu de crear una sinèrgia entre els turistes i els residents, amb comptat amb una resposta molt positiva per part del públic, tant pel que fa al nombre de visitants com en la seva repercussió mediàtica.
Com de costum, també s’ha donat compte de la presència de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a les principals fires de turisme (Fitur, a Madrid; ITB, a Berlin i World Travel Market, a Londres), on l’alcalde i la coordinadora de Turisme han acudit amb l’objectiu de mantenir reunions amb importants turoperadors, agents socials i turístics d’arreu del món i on s’han establert importants relacions de treball.
D’altra banda, l’alcalde i la coordinadora de Turisme han aprofitat la celebració de la mesa per presentar als diferents agents la principal novetat amb la qual es donarà el tret de sortida a la temporada 2025: Sant Josep és Foto.
Es tracta d’un festival fotogràfic que es celebrarà al llarg de tot el mes d’abril, amb un congrés entre els dies 11 i 13 d’abril, exposicions a les principals sales del municipi i una marató fotogràfica el 27 d’abril, amb la participació de fotògrafs de renom nacional i internacional i que suposarà un important al·licient per al sector a l’inici de la temporada estival, així com un important aparador.