@Noudiari – ARA Balears-Mercè Pinya/ Després d’haver confós l’informe PISA amb “l’informe Trepitja” durant una surrealista intervenció al Parlament, la consellera d’Educació Joana Maria Camps, -que, recordem, és registradora de la propietat- ha demanat disculpes pel seu error però li ha tret importància a l’assumpte i ha assegurat que sap «perfectament què és l’informe PISA». Per la seva banda, el diputat de MÉS David Abril ha demanat la seva «dimissió o destitució» i ha dit que amb aquesta errada ha demostrat que no està capacitada per encarregar-se de la Conselleria d’Educació. Pilar Costa, portaveu del PSIB, ha subscrit les seves demandes.
La consellera Camps va comparèixer davant la comissió parlamentària d’Educació a petició del Partit Socialista, que havia sol·licitat informació sobre la LOMQE. La sorpresa dels diputats va ser majúscula quan sentiren parlar a la consellera d’un informe nou, al seu parer, l’informeTrepitja . Camps hi va fer al·lusió no només una vegada, cosa que indica que no va ser una confusió, sinó una paraula fruit del traductor automàtic amb què els seus assessors li havien baratat el discurs del castellà al català. Només així s’explica el disbarat de referir-se més d’una vegada a l’Informe del Programa Internacional per a l’Avaluació d’Estudiants -PISA per les seves sigles en anglès (Program for International Student Assessment)- com a informe ‘ Trepitja «, tal com recull el diari de sessions del Parlament de les Illes Balears del 21 de novembre.
«El sistema actual entenem que no permet progressar cap a una millora de la qualitat educativa, com posen en evidència els resultats obtinguts pels alumnes a les proves d’avaluació internacionals com Trepitja , va dir Joana Maria Camps davant l’estupefacció d’alguns dels presents. I va afegir: «En referència al darrer informe Trepitja , pel que fa a les Illes Balears, com vostès saben i repetim moltes vegades, ocupen la darrera posició de tot el territori espanyol (…)».
Només a la tercera, la consellera d’Educació sembla adonar-se de la situació surrealista i es refereix, ara sí, a les «proves PISA», els resultats negatius de les quals, als quals es referí com el «rànquing del terror», li varen servir per argumentar davant la comissió parlamentària l’exigència d’un canvi de model educatiu.