@D.V./ El Govern balear vol privatitzar la gestió dels ports que depenen directament de l’executiu, entre els que s’inclou el de Sant Antoni de Portmany. Aquest dimarts, el director general de Ports, Antoni Deudero, s’ha desplaçat a Sant Antoni per reunir-se amb el regidor en aquesta matèria, Vicent Costa ‘Maymó’, i representants de la confraria de Pescadors i d’empresaris que fan feina al port per negociar el futur d’aquesta gestió.
Deudero ha transmès la voluntat del Govern a privatitzar la gestió per eixugar un dèficit que ha qualificat “d’inassumible”. Per la seva part, tant des de l’Ajuntament com des dels empresaris s’ha expressat el temor als canvis que pugui provocar aquesta situació i han demanat les condicions sobre les quals s’hauria de realitzar aquest canvi.
“Volem que es garanteixin els amarraments de les embarcacions que estan funcionant, i també volen garanties que no es produirà un creixement exponencial dels preus dels amarraments” ha declarat Vicent Costa ‘Maymó’, “es pot entendre un augment del preu si també es produeix un augment dels serveis que s’ofereixen. Però estem totalment en contra d’un encariment arbitrari”.
Els llaüts i els pescadors no es veuran afectats
La reunió s’ha perllongat durant més de dues hores, i en ella Deudero ha informat que la privatització dels serveis no afectarà a la zona que ocupen els pescadors ni tampoc a les petites embarcacions de menys de vuit metres, de manera que els propietaris de llaüts no veuran modificada la seva situació. En canvi, sí es pensa modificar la gestió de la zona on s’ubiquen els negocis turístics com les golondrines, les excursions marítimes, o les activitats de parasailing, submarinisme o esports nàutics.
“Els empresaris estan preocupats i és lògic. Alguns porten aquí des dels anys 60 i tot canvi provoca inquietud” ha admès Maymó, qui considera que si el Govern accepta les seves condicions, el nou model de gestió pot ser positiu: “El port és el motor econòmic de Sant Antoni i, evidentment, s’ha de cuidar la seva gestió. L’empresa qui vingui a gestionar el port no podrà fer i desfer com vulgui, haurà d’adaptar-se a la realitat de Sant Antoni i a les empreses que hi fan feina”.
El director de Ports ha assegurat que la privatització de la gestió està prevista per a l’any 2015. El regidor Vicent Costa ‘Maymó’ no ha descartat que alguns empresaris locals s’uneixin per realitzar una oferta de gestió conjunta, possibilitat que seria “desitjable”.
A veure, si a les Balears s’ha produït un superhàbit, per què hem de seguir privatitzant les coses que són de tots? per convertir-les en coses d’alguns amiguets d’algú?
Náutica solo para ricos y sino al tiempo.